۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۸۰۷۱۷
استاد حوزه علمیه:

اعتماد به نیروهای متخصص داخلی راه غلبه بر مشکلات است

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی گفت: اگر دولت‌ها به مردم و نیروهای متخصص داخلی تکیه کنند و از اشتباهات و اعتمادهای نادرست خود درس بگیرند، آینده بهتری برای کشور رقم خواهد خورد.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد، گفت: شهید حججی عالِم نبود اما با حرکت خود نظام ولایت فقیه را تقویت کرد.

وی افزود: راه جبران کم‌عقلی‌ها این است که خود را در لشکر دین، اسلام، عقلا و علما بیندازیم و به آنها بپیوندیم؛ هیچ بی عقلی مانند عدم یقین نیست؛ برای اصلاح عقل باید یقین خود را اصلاح کنیم.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: کسی که عمل ضعیفی دارد در واقع یقین او ضعیف است؛ کسی که شک نداشته باشد قطعاً عمل پرقدرت‌تری خواهد داشت.

وی در ادامه بیان داشت: رییس جمهور باید اعلم، افقه و متقی باشد، درد قشر ضعیف جامعه را بداند، امانتدار بیت المال باشد، به آمریکا و اروپا تکیه نکند، سرمایه گذار داخلی را پشتیبانی کند و حامی مردم و کشورش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی اظهار داشت: رییس جمهور باید تقوای محض داشته باشد و ریالی از مال مردم در جیب او نباشد؛ بصیرت داشته باشد و گوش به فرمان مقام عظمای ولایت باشد زیرا رهبر جامعه اسلامی صلاح مملکت را تشخیص می‌دهد. 

وی افزود: راه جمهوری‌ اسلامی، امام و شهدا راه امام زمان(عج) است؛ امروز حق و باطل مشخص شده است و این ما هستیم که باید چشم خود را بیشتر باز کنیم تا با عقل و بصیرت افراد شایسته را برای مسئولیت‌ها انتخاب کنیم.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: اگر دولت‌ها به مردم و نیروهای متخصص داخلی تکیه کنند و از اشتباهات و اعتمادهای نادرست خود درس بگیرند، آینده بهتری برای کشور رقم خواهد خورد.

وی در ادامه بیان داشت: مصیبتی بالاتر از شک و تردید نیست؛ با علم به احکام شرعی انسان می‌تواند به مرتبه اول یقین که علم الیقین است برسد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی درباره نقش بانوان اظهار داشت: امام راحل فرمودند در پیروزی انقلاب نقش بانوان کمتر از مردان نیست؛ بانوان حتی اگر خودشان به علت کارهای منزل و امور فرزندان نمی‌توانند در نماز جماعت و جمعه حاضر شوند می‌توانند شرایط را برای حضور مردان فراهم کنند و در ثواب آن سهیم باشند. 

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: کسانی که اهل نماز جمعه هستند آرامش خاصی دارند؛ جامعه امروز به دنبال دلایل عقلی برای هر کاری است تا به یقین برسد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی اظهار داشت: زن حرمت دارد، مقام دارد‌، حضرت امیرالمؤمنین(ع) تا زمانی که حضرت زهرا(س) در قید حیات بود زن دومی اختیار نکرد؛ در روایات آمده که اگر کسی زن خوبی دارد مکروه است به دنبال زن دوم برود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زن شخصیت دارد و مرد باید شخصیت او را ارج نهد؛ کسی می‌تواند زن دوم بگیرد که بتواند عدالت را رعایت کند اما کمتر کسی پیدا می‌شود که بتواند عدالت واقعی را برقرار کند./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات