۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۸۰۵۶۴
حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی:

"شفافیت" حاشیه امن زیاده خواهی ها و فساد را از بین می برد

نماینده خبرگان اعتماد ملت را بزرگترین سرمایه اجتماعی خواند و گفت: شفافیت ضمن این که اعتمادساز است، با ایجاد نگرانی برای سوء استفاده گران، به جلوگیری از فساد کمک می کند.
امان الله علیمرادی

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که بحث "شفافیت" نوعی نظارت بر عملکرد مسؤولان به شمار می آید، گفت: این نوع نظارت ها باید وجود داشته باشد، زیرا همه دنیا از این گونه طرح ها استقبال کرده و آنها را دنبال می کنند.

وی با بیان این که "شفافیت" حاشیه امن زیاده خواهی ها را از بین می برد، اظهار داشت: نظارت عمومی و کنار رفتن پرده های پنهان کاری یک اصل پذیرفته شده است و نکته جالب توجه این است که سیره اولیای دین هم همین بوده است که همواره کارهای خود را به جز اسرار نظامی و ابزارهای جنگی  - آن هم برای جلوگیری از سوء استفاده دشمن-  از متن جامعه پنهان نمی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی طرح "شفافیت" را یک اصل اساسی برای بازدارنگی دانست و ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر هم بر همین مبنا معنا پیدا می کند، زیرا با شفافیت، معروف ها و منکرها دیده می شوند و زمینه برای احقاق و احیای این ارزش دینی نیز به وجود می آید.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که لازمه امر به معروف و نهی از منکر این است که منکرها پنهان نباشند، عنوان کرد: اگر تشکیلاتی بتواند منکرها را از چشم مردم پنهان کند، عملاً امکان اجرای این اصل اساسی برای نظارت عمومی را هم سلب کرده است.

وی با بیان این که نخستین اثر "شفافیت" جلب اعتماد مردم است، مطرح کرد: هنگامی که مسؤولان در همه زمینه ها شفاف سازی کنند، مردم دیگر احساس نمی کنند که امور کشور از چشم آن ها پنهان است.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با اشاره به این که جلب اعتماد ملت بزرگترین سرمایه اجتماعی یک حکومت است، یادآور شد: شفافیت ضمن این که اعتمادساز است، برای سوء استفاده گران نگرانی و اضطراب ایجاد می کند و صرف همین نگرانی به بازدارندگی و جلوگیری از فساد کمک می کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اگر مردم باور کنند آن چه را که مشاهده می کنند عین حقیقت است، تردیدی نیست که با مشکلات نیز کنار می آیند، اما اگر با دوزبانی و خلاف واقع مواجه شوند اعتمادشان سلب خواهد شد./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات