۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۸۰۵۶۲
حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی در گفت وگو با رسا:

احراز ساده زیستی شرط روی کار آمدن مسؤولان باشد

نماینده خبرگان با تأکید بر این که احراز ساده زیستی باید شرط روی کار آمدن مسؤولان باشد، گفت: تا زمانی که روح ساده زیستی در مسؤولان حاکم نشود، امکان تحقق اهداف انقلاب وجود نخواهد داشت.
امان الله علیمرادی

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که زهد و ساده زیستی از اصولی است که خداوند برای پیشوایان دین در نظر گرفته است، گفت: بر اساس این شرط اصلی و اساسی برای رسیدن به امامت و ولایت برای انبیا و اوصیای الهی بحث زهد و دوری از دنیاگرایی بوده است.

وی با بیان این که حاکمیت دینی و دنیاطلبی با یکدیگر قابل جمع نیست، اظهار داشت: مکاتبی که دغدغه دنیاگرایی دارند، هرگز نمی توانند ارزش های انسانی در جهان حاکم کنند، بلکه سبب می شوند مسابقه رسیدن به منافع دنیوی در عالم به راه بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با بیان این که یکی از ارکان اساسی انقلاب اسلامی "عدم گرایش به دنیا" و ساده زیستی است، ابراز داشت: بحث هایی همچون عدم گرایش به شهوات، پست ها و مقام ها و مواردی از این قبیل از جمله سفارش های مهم امام راحل برای مسؤولان کشور بوده است تا مسؤول و کارگزار جامعه اسلامی دنیاگرا نباشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بنده به خاطر دارم که امام خمینی(ره) می فرمودند نباید از انقلابی که مرد ولی نعمت آن هستند برای نام و عنوان سوء استفاده کرد، بنابراین تنها راه چاره جلوگیری از مفاسدی که جامعه با آن مواجه شده این است که احراز ساده زیستی و زهد مسؤولان در برابر مادیات، شرط روی کار آمدن آن ها قلمداد شود.

وی مطرح کرد: تا زمانی که روح ساده زیستی در میان مسؤولان حاکم نشود، امکان تحقق اهداف انقلاب اسلامی که همان حاکمیت دین خداوند است، وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با بیان این که دنیاگرایی و ساده زیستی با یکدیگر منافات دارد، ابراز داشت: اگر مسؤولان بتوانند دین و احکام الهی را بر خواهش های نفسانی خود مسلط کند، آنگاه خواهد توانست در مسیر حاکمیت دین قدم بردارند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از این که بحث "ساده زیستی" به عنوان یک اصل بسیار مهم است چندان مورد توجه مسؤولان جامعه قرار نگرفته است، بیان کرد: تعلق نداشتن به مقام و متاع دنیا باید از اساسی ترین شرط های انتخاب مسؤولان باشد.

وی یادآور شد: یکی از نخستین سفارش هایی که امام راحل به هنگام تنفیذ حکم ریاست جمهوری به رؤسای جمهور داشتند این بود که قبل و بعد از ریاست جمهوری به حالشان فرقی نکند و فریفته قدرت، ریاست و هویت دنیایی نشوند؛ بحث ساده زیستی هم ریشه در روایات و سنت معصومان(ع) دارد و هم از پیش زمینه عقلانی برخوردار است./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات