۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۸۰۵۵۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌غربی

راه‌اندازی انتشارات مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه، معرفی امام جمعه جدید ماکو، وضعیت تحصیلی طلاب امام خامنه‌ای ارومیه و تودیع معاون تبلیغ حوزه علمیه استان از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌غربی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام جعفر علیزاده، معاون پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان غربی گفت: انتشارات مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه ارومیه با هدف نشر آثار علما و روحانیون صاحب قلم استان در ارومیه راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اولین بار سال گذشته جشنواره محمد بن خلیلان توسط حوزه علمیه برادران استان برگزار شد که از حوزه خواهران و برادران استان به این جشنواره مقاله ارسال شده بود و بعد از داوری توسط اساتید حوزه و دانشگاه، نفرات برتر برگزیده شدند و از آنها تجلیل به عمل آمد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال 365 مقاله در مدارس علمیه استان نوشته شده است که این مقالات در مرحله اول در خود مدارس مورد بررسی قرار گرفت و بعد از کسب نمرات مورد قبول، به حوزه استان ارسال شدند و از این تعداد 156 مقاله پذیرفته شده و به مرحله استانی ارسال شده‌اند.

امام جمعه جدید ماکو معرفی شد

همزمان با برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان ماکو با حضور حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، حجت الاسلام حسینخانی مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و مسئولین این شهرستان، امام جمعه جدید ماکو معرفی شد.

بنابر این گزارش، در این جلسه حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه سابق ماکو تودیع و حجت الاسلام سید محمد هاشمی، به عنوان امام جمعه جدید معرفی شد. حجت الاسلام هاشمی پیش از این امام جمعه پلدشت بوده و سابقه امامت جمعه شهرستان شوط را هم در کارنامه خود دارد.

۸۰ طلبه در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای تحصیل می‌کنند

حجت الاسلام علی نقیلو، معاون آموزش مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه گفت: ۸۰ طلبه در چهار پایه تحصیلی در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه در حال تحصیل هستند که از پایه اول تا سوم با دروس نظام جدید و پایه چهار با طرح نظام قدیم مشغول به تحصیل می باشند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب این مرکز به صورت خودجوش و منظم مباحثه‌های خود را انجام می‌دهند و مدرسه فقط نقش نظارتی دارد و همچنین طلاب در امتحان هفتگی شرکت می‌کنند و هر هفته از تمامی دروسی که خوانده شده سؤال طراحی می‌شود و طلاب در امتحان شرکت می‌کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی خداحافظی کرد

حجت الاسلام صفدر محمدی، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی با بیان اینکه خدمت‌ اگر صادقانه باشد همیشه ماندگار خواهد بود، اظهار داشت داشت: حجت الاسلام ارشاد به مدت هفت سال در معاونت تبلیغ حوزه استان به صورت صادقانه خدمت کرد و آنچه که از او دیدیم تکلیف محوری و عمل به وظیفه بر اساس تکلیف الهی بود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه از که از انسان‌باقی می‌ماند خوبی‌ها و خدمت‌های صادقه است که ما در دعاهایمان از خدا می‌خواهیم ما را صادقانه به کار وارد کرده و صادقانه هم از آن کار خارج کند که همان مصداق سربلندی و عاقبت به خیری است.

به گفته مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام حمید ارشاد قرار در مدیریت حوزه علمیه استان تهران، ادامه خدمت دهد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات