۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۵۸۰۵۵۳
امام جمعه تبریز:

دانشگاه محلی برای سیاسی‌کاری نیست

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: دانشجویان باید آگاه ترین قشر به مسائل سیاسی باشند البته این به معنی سیاسی کاری در دانشگاه ها نیست.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه های فرهنگیان و هنر اسلامی تبریز اظهار داشت: دانشجویان باید آگاه ترین قشر به مسائل سیاسی باشند البته این به معنی سیاسی کاری در دانشگاه ها نیست.

وی با تأکید بر این‌که دانشجویان باید از مسائل دنیا آگاه باشند و با بصیرت، جریان ها را تحلیل کنند، خاطرنشان کرد: دانشجویان و معلمان باید به ارتقای تحصیلی خود توجه کنند تا بتوانند منشأ اثر و خدمت باشند و در کنار تحصیلات به مسائل معنوی، تهذیب نفس و خودسازی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که دانشگاهیان به عنوان نخبگان جامعه شناخته می‌شوند، گفت: البته این به معنی سیاسی کاری، حزب گرایی و جناح بازی در دانشگاه‌ها نیست.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هدف دشمنان از به راه انداختن جنگ تحمیلی علیه مردم ایران، براندازی نظام، تجزیه کشور و تسلط بر نفت منطقه بود ولی به لطف خداوند نگذاشتیم انقلاب اسلامی را دشمنان از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: حادثه تروریستی اهواز نشان داد که دشمنان هنوز از کشورمان دست برنداشته اند و مسیری که می رویم درست است.

وی با تاکید بر ارتقای سطح تحصیلی دانشجویان گفت: برای اینکه بتوانیم منشأ اثر و خدمت ماندگار به خلق الله باشیم باید در کنار تحصیل به مسائل معنوی، تهذیب نفس و خودسازی اهمیت زیادی قائل شویم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: جوانی فرصت خوبی برای تمرین بندگی درگاه حق تعالی است که با اهمیت دادن به ادای فریضه نماز اول وقت و ارتباط مستمر با خدا ممکن می شود./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات