۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۸۰۴۶۰
معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خبر داد؛

ابلاغ اساسنامه دانشگاه از سوی رییس جمهور

حجت الاسلام نقیب از ابلاغ اساسنامه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از سوی رییس جمهور خبر داد و گفت: اساسنامه دانشگاه معارف قرآن کریم پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۶ شهریور ۹۷ از سوی رییس جمهور ابلاغ شد.
حجت الاسلام نقیب معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف ‌قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نقیب در نشست خبری معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تسلیت شهادت امام حسین(ع) و شهدای حادثه اهواز گزارشی از فعالیت های این دانشگاه ارائه کرد و گفت: این دانشگاه دارای سابقه ای 30 ساله است.

معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ادامه داد: در سال 1368 با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانشکده علوم و معارف قرآن کریم در تهران تأسیس و به این دانشکده نیز اجازه داده شد تا در استان های مختلف دانشکده های دیگری تحت عنوان دانشکده های علوم قرآنی تأسیس کند.

وی افزود: سال 1387 نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز تأسیس دانشگاه را صادر کرد که این دانشکده های قرآنی به دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به مرکزیت قم ارتقا یافتند و این دانشگاه می تواند در داخل و خارج دانشکده های علوم و معارف قرآنی تأسیس کند.

حجت الاسلام نقیب از ابلاغ اساسنامه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از سوی رییس جمهور خبر داد و گفت: تهیه اساسنامه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیش از 7 سال به درازا کشید که پس از تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دی ماه سال 1396، نهایتا 26 شهریور 1397 از سوی رییس جمهور ابلاغ شد.

وی به تعداد دانشکده های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در گذشته بیش از 20 دانشکده علوم قرآنی تحت این دانشگاه بودند که به دلیل مشکلات مالی همچنین مشکلات دیگر، دانشکده هایی که از کیفیت دانشگاهی و آموزشی مناسبی برخوردار نبودند با دانشکده های دیگر تلفیق شدند که در نتیجه امروزه تعداد دانشکده های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم 16 دانشکده است.

معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از هزار دانشجو به دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزوده شده اند بنابراین امروزه بیش از 5 هزار دانشجو مشغول تحصیل در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هستند؛ همچنین اعضای هیأت علمی این دانشگاه بیش از 80 نفر هستند که تمامی آنها دارای رتبه استادیاری هستند.

وی در زمینه تدوین متون درسی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: هر دانشگاهی باید متناسب با نیازهای خود، متون درسی را تدوین یا به روز رسانی کند که در این راستا دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با سازمان سمت تفاهم نامه ای امضا کرده است تا تمامی منابع درسی، کمک درسی و حتی غیر درسی را با همکاری این سازمان تدوین کند.

حجت الاسلام نقیب با تصریح بر این که نگاه ما در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم فرهنگ سازی است اما از اشتغال دانشجویان نیز غافل نیستیم، اظهار کرد: امروزه بیش از 4 هزار خانم خانه دار فارغ التحصیل این دانشگاه هستند که اگر تعداد این افراد افزایش پیدا کند چه عیبی دارد؟ زیرا این افراد در تربیت فرزندان موفق تر خواهند بود گرچه از اشتغال دانشجویان نیز غافل نیستیم و بازار کار دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اگر از سایر دانشگاه ها بیشتر نباشد کم تر نیست.

وی بیان کرد: تا امروزه به دلیل محدودیت ها و مشکلات مالی دانشکده ای در خارج از کشور نداشته ایم گرچه از عراق، آلمان و بلژیک در خواست هایی برای تأسیس دانشکده صورت گرفته است که امیدواریم با ابلاغ اساسنامه دانشگاه، این کار میسر شود.

معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در پایان با اشاره به شیوه جذب دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه از طریق سازمان سنجش پذیرفته می شوند و برای طلاب نیز جذب اختصاصی وجود ندارد گرچه برخی رشته ها همانند مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق و معارف اسلامی ویژه طلاب حوزه علمیه است./1324/پ202/ب1

ارسال نظرات