۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۸۰۳۲۵
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان:

پیاده روی اربعین نماد یکی شدن ایران و عراق است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمنان از اتحاد ملت‌های ایران و عراق هراس دارند، گفت: پیاده روی اربعین نماد وحدت و ولایتمداری است و شعار امسال در پیاده روی اربعین «حب الحسین(ع) یجمعنا» خواهد بود.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که در دانشگاه هنر برگزار شد، گفت: یکی از دلایل بسیار مهم که در انتخابات موجب اختلاف بین متدینان و غیر متدینان می‌شود آن است که در بسیاری از مواقع متدینان به راه و وسیله اشاره می‌کنند و غیر متدینان به نتیجه و ثمره اشاره دارند.

وی افزود: گاهی اوقات هر دو گروه یک سخن را با شکل‌های متفاوت بیان می‌کنند که همین تفاوت بیان، عامل اصلی اختلاف بین آنان می‌شود، بسیاری از شعارهای عوام فریب نیز از همین جنس است.

حوزه علمیه ادامه داد: برای مثال کسانی که در فضای غیر دینی تنفس می‌کنند هنگام انتخابات دم از آزادی و رفاه می‌زنند و متدینان نیز تاکید بر اجرای قانون الهی دارند و معمولا شاهد هستیم که گروه دوم رای نمی‌آورد چرا که گروه غیر متدین نمی‌دانند نتیجه اجرای قانون الهی رسیدن به همان رفاه و آزادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه قدرتمند شدن یکی از شعارهای جهانی است، ابراز کرد: یکی از عوامل قدرت آفرین ولایت است و قدرت مهمترین عامل برای رسیدن به رفاه و آزادی است.

وی با تاکید براینکه ولایتمداری مانع اختلاف و تفرقه و محور وحدت و انسجام جامعه است، گفت: جامعه‌ ولایتمدار کمتر نیاز به نهادهای نظارتی دارد و در این جامعه اختلاس و دزدی صورت نمی‌گیرد؛ بنابراین هر مسؤولی که جایگاه ولایت را تضعیف ‌کند در اختلاس و دزدی غارتگران بیت المال نقش دارد.

استاد حوزه علمیه ولایتمداری را مهمترین عامل پیروزی در دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: شایسته سالاری در جامعه ولایتمدار معنای واقعی خود را پیدا می‌‌کند، در جامعه شایسته نگاه اعضا به یک نقطه متمرکز است و برایشان پست و جایگاه اهمیتی ندارد؛ بنابراین ولایتمداری یک سیستمی است که عشق و محبت افراد جامعه را جذب و بین آنان اتحاد ایجاد می‌کند و این اتحاد عامل اصلی در نابودی اختلافات و موجب قدرتمند شدن آن جامعه می‌شود.  

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مردم در جامعه ولایی برای ولایت جان می‌دهند، عنوان کرد: امروز محبوبیت رهبر معظم انقلاب در منطقه وصف ناپذیر است و در خیلی مواقع آنان در ولایتمداری گوی سبقت را از مردم ایران می‌ربایند. در حال حاضر ما بزرگ‌ترین ارتش ولایی جهان را به صورت بالفعل داریم که اگر اعلام ماموریت شود این قدرت بر همگان آشکار می‌شوند.

وی افزود: امام راحل فرمودند: بعد از جنگ تحمیلی ملت ایران و عراق بر محور عتبات و محبت اولیای خدا با یکدیگر متحد می‌شوند قدرتی پدید می‌آورند که ما به یاری هیچ کشور دیگری احتیاج نخواهیم داشت؛ امروز این پیش بینی اتفاق افتاده است. اگر این اتحاد افزایش یابد بسیاری از مشکلات دو کشور حل می‌شود که یکی از مصادیق آن حل مشکلات اقتصادی است.

تولیت حوزه علمیه دارالحکمة اضافه کرد: امروز دشمن می‌داند که اتحاد بین ایران و عراق قدرت آفرین است برای همین می‌خواهد بین این دو امت اختلاف و تفرقه ایجاد کند. پیاده روی اربعین نماد یکی شدن دو امت ایران و عراق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به سند 2030، گفت: هدف از تنظیم این سند نابودی ولایتمداری و ترویج فساد در جامعه است تا از این طریق قدرت و اقتدار جامعه اسلامی نابود شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایتمداری بین امت ولایی محبت ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: عاطفه بین مومنان در پیاده روی اربعین محبت و قدرت آفرین است و شعار امسال در پیاده روی اربعین «حب الحسین(ع) یجمعنا» خواهد بود چرا که محبت امام حسین(ع) همه را در کنار هم جمع کرده است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات