۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۸۰۳۲۲
استاد حوزه علمیه:

مومن برای عمر خود برنامه ریزی دارد

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی گفت: مومن برای هر روز و هر ساعت عمر خود برنامه ریزی دارد و لحظه‌ای از ساعات خود را نمی‌تواند به بطالت و بی‌هدفی بگذراند.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد، گفت: زیارت عاشورا معجزه‌ای است که در بین اعمال نظیر ندارد.

وی افزود: مومن برای هر روز و هر ساعت عمر خود از جمله خواب، خوراک، تفریح، کار، درس و... برنامه ریزی دارد و لحظه‌ای از ساعات عمر خود را نمی‌تواند به بطالت، بیکاری و بی‌هدفی بگذراند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: روحانی یعنی منسوب به روح؛ روحانی به لباس نیست؛ روحانی یعنی کسی که به مرتبه تجرد رسیده، به نور وصل شده و اراده عقلانی و روحانی او بر هم منطبق شده است.

وی اظهار داشت: عالِم، مظهر حیات است؛ کدام زنده‌ای است که می‌تواند بیست میلیون نفر را با پای پیاده و با جان و دل به کربلا بکشاند؛ اگر می‌خواهیم حافظه قوی داشته باشیم بهترین راه آن علوی و حسینی شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی بیان داشت: امام علی(ع) راه تقویت حافظه را قرائت قرآن، مسواک زدن، روزه گرفتن، گرسنگی و استفاده از مواد غذایی شیرین می‌داند؛ توجه به دنیا سبب تکاثُف و تعلق می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: نفس مومن حق است؛ کسی که دنیا را سه طلاقه می‌کند یعنی سرِ دنیا و نفس را بریده است، مادیات در نظر او هیچ جلوه و آب و رنگی ندارد و تنها وجه الله در نظر او جلوه‌گر  است.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: زکی به معنی شخص پاک، طاهر و مورد تائید است؛ کسی که می‌خواهد زکی شود باید الهی شده و اراده ربانی بر او غلبه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی بیان داشت: مومن کَیّس است و فراست دارد مانند مختار ثقفی؛ معرفت یعنی علمی که به بی نهایت، وصل و با شهود در عالم اسما و صفات همراه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ زمانی برای وصل شدن به خداوند تبارک و تعالی دیر نیست./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات