۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۸۰۲۸۴
امیرحسنخانی در گفت‌وگو با رسا:

مسؤول جامعه اسلامی حق ندارد متفاوت از مردم زندگی کند

رییس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با بیان اینکه مسؤولان نباید با اشرافی‌گری خود را تافته جدا بافته از مردم ببینند، گفت: در انقلاب اسلامی ساده زیستی وظیفه همه مسؤولان است.
حسنخانی

محمدرضا امیرحسنخانی نایب رییس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اشرافی‌گری برخی از مسؤولان و آسیب‌های آن گفت: در گذشته‌ شاید عده ای از مردم به داشتن شاه و سلطنت افتخار می‌کردند اما در عصر کنونی بخصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این تفکر در میان مردم تغییر کرد، البته این تغییر تنها مخصوص ایران نبود بلکه در سراسر جهان این نوع دیگاه ها مورد تغییر و تحول اساسی قرار گرفت.

وی افزود: امروز در تمام دنیا مردم به ساده‌زیستی رهبران خود افتخار می‌کنند، برای مثال وقتی یک رییس‌جمهوری با دوچرخه بر سر قرار خود حاضر می‌شود فیلم و کلیپ آن به سرعت منتشر شده و اکثر مردم او را تحسین می‌کنند چرا که این رفتار در حقیقت حمایت از ساده‌زیستی مسؤولان است.

امیرحسنخانی ساده‌زیستی مسؤولان را بسیار مهم دانست و ابراز کرد: امام خمینی(ره) از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به ساده زیستی مسؤولان بسیار تاکید داشتند، ایشان در اوج قدرت ساده‌زیست بودند خانه و اتاق ایشان و حتی حسینیه جماران بسیار ساده و بی‌تشریفات بود، امروز شیوه و منش رهبر معظم انقلاب نیز بر همین اساس استوار است و هنوز در حسینیه امام خمینی(ره) زیلو پهن می‌شود و هر کدام از مسؤولان که در حسینیه حاضر می‌شوند روی همان زیلوها می‌نشینند.

نایب رییس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با بیان اینکه همه مردم ساده زیستی مسؤولان را می‌پسندند، اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی مردم از مسؤولان ساده زیست بودن آنها است، اگر مدیر، مسؤول، نماینده مجلس و یا یک وزیر خود را از مردم جدا بداند و زندگی اشرافی و متفاوت از مردم را برای خود برگزیند، قطعا مردم این رفتار را نمی‌پذیرند و مسلم است که رفتار اشرافی‌گرایانه به نفع انقلاب و نظام اسلامی نخواهد بود.

وی افزود: حتی اگر مسؤولی امکانات و ثروتی داشته باشد که مربوط به سمت و مسؤولیت او نباشد و از طریق دیگری کسب کرده باشد باز هم حق ندارد متفاوت از مردم زندگی کند، بر اساس آموزه‌های دینی و روایات اهل‌بیت(ع) مسؤولان حکومت اسلامی باید در حد قشر متوسط و حتی قشر ضعیف جامعه زندگی کنند، متاسفانه امروز این اصل مهم و اساسی توسط برخی از مسؤولان کشور رعایت نمی‌شود.

امیرحسنخانی با تاکید براینکه رسانه‌ها باید مروج ساده زیستی باشند، گفت: رسانه‌ها باید مسأله ساده‌زیستی را دنبال کنند و به فکر فرهنگ‌سازی این مقوله اساسی باشند، مسؤولان باید بپذیرند که حتما باید همانند اکثریت مردم زندگی کنند و خود را تافته جدا بافته از مردم ندانند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات