۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۸۰۲۰۸
آیت الله جوادی آملی:

سازمان تبلیغات با زبان روز به مشکلات فکری جامعه پاسخ دهد

حضرت ‌آیت الله جوادی آملی با تأکید بر استفاده سازمان تبلیغات از ظرفیت گسترده حوزه گفت: سازمان تبلیغات وظیفه دارد با زبان روز به مشکلات فکری امروز جامعه پاسخ دهد.
دیدار حجت الاسلام قمی رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی با مراجع تقلید انجام شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به همراه جمعی از مدیران این سازمان، با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار بیان داشت: خداوند در قرآن به قلم و مسطورات آن قسم یاد می کند، سازمان تبلیغات می تواند متولی تولید آثاری باشد که مصداق این قسم الهی باشند که امیدورایم در این راه و اهداف خود موفق و مورد عنایت الهی باشید.

وی با اشاره به کلامی از حضرت امیر علیه السلام، اظهار داشت: حضرت در جریان یکی از جنگها به فرزند خود ابن حنفیه فرمود در میدان جنگ، هنگامی که با سرباز دشمن رو به رو می شوی تنها او را نبین، از بین بردن او مشکلی را حل نمی کند بلکه باید نگاه تو به اتاق فرمان و اتاق فکر دشمن باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید این کلام حضرت را همواره مورد توجه داشته باشد و همواره شناخت خود را از اتاق فکر دشمن افزایش دهد و آنجا را رصد کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه به ظرفیت گسترده حوزه علمیه در تولید علم اشاره و تصریح کرد: حوزه علمیه دارای ظرفیت های گسترده ای است که بهره مندی از این ظرفیت گسترده، نیازمند شناخت عمیق ظرفیت علمی و معارف حوزه و شناسایی محققین و پژوهشگران نخبه حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: دلال علم، محقق و عالم نیست بلکه باید به دنبال تولیدکنندگان علم و شناسایی آنها بود، نباید به دلالی علم قناعت کرد؛ شناسایی و ارتباط تنگاتنگ سازمان تبلیغات با این افراد پژوهشگر و محقق و تولیدکننده علم به خصوص افرادی که کمتر شناخته شده هستند می تواند به حل مشکلات و نیازهای روز جامعه منجر شود.

مفسر برجسته قرآن کریم عنوان کرد: سازمان تبلیغات وظیفه دارد با زبان روز به مشکلات فکری امروز جامعه پاسخ دهد که این مهم نیازمند دو اصل گفته شده یعنی شناسایی اتاق فکر دشمن و شناسایی ظرفیت های حوزه از سوی دیگر است./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات