۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۵۸۰۱۲۲
حجت الاسلام عالمی:

معادباوری مهم ترین ویژگی علمای بزرگ است

استاد حوزه علمیه با بیان این که یکی از خصوصیات علما و بزرگان دینی خوف و خشیت از خداوند است، گفت: علمای بزرگ معادباور هستند و همین موضوع سبب شده است تا همه اعمال خویش را برای خداوند خالص کرده و به مقامات معنوی بالا و والا برسند.
حجت الاسلام ابوالقاسم عالمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالقاسم عالمی در مراسم گرامیداشت آیت الله حسین راستی کاشانی که امشب در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با اشاره به این که قران کریم و روایات مسأله مرگ و قیامت را بسیار جدی گرفته اند، گفت: قریب به هزار و 400 آیه در قرآن کریم در این زمینه وارد شده است، اما متأسفانه ما به آن ها توجهی نداریم و مرگ را آن گونه که شایسته است، آن را نشناخته ایم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه به مسأله مرگ و قیامت توجه بسیاری کرده اند، اظهار داشت: در جامعه ما اعم از مراکز آموزشی حوزوی و غیر حوزوی توجه چندانی به این کتاب شریف نمی شود.

وی با اشاره به خطبه امیرمؤمنان(ع) در زمینه مرگ و قیامت افزود: اگر انسان معادباور باشد بی شک به جهان نگرشی متفاوت خواهد داشت و هرگز با سختی های دنیا متزلزل نخواهد شد.

حجت الاسلام عالمی با بیان این که یکی از خصوصیات علما و بزرگان دینی را خوف و خشیت از خداوند است، خاطرنشان کرد: علمای بزرگ معادباور هستند و همین موضوع سبب شده است تا همه اعمال خویش را برای خداوند خالص کرده و به مقامات معنوی بالا و والا برسند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر انسان باور داشته باشد که خداوند به همه چیز آگاه است، دیگر عمل خود را با نیت های دنیوی و فانی تباه نکرده و همواره با خلوص نیت رفتار خواهد کرد.

وی با اشاره به زندگانی مرحوم آیت الله راستی کاشانی اضافه کرد: ایشان از محضر آیات خویی، میرزا باقر زنجانی، سید محسن حکیم، سید عبدالهادی شیرازی، شاهرودی، میرزا حسن بجنوردی، میرزا حسن یزدی، سید عبدالاعلا سبزواری و دیگر علمای بزرگ بهره بردند و همچنین در نجف در درس خارج امام راحل شرکت می کردند./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات