۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۵۸۰۰۹۳
امام جمعه تبریز:

بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از بی‌تدبیری مسؤولان است

آل هاشم با اشاره به بحران اقتصادی کشور در ماه‌های گذشته گفت: بخشی از این مشکلات متوجه دشمنان نظام بوده و بخشی دیگر در سایه بی تدبیری مدیران کشور بوجود آمده است
آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در گردهمایی سنگرسازان بی سنگر استان با بیان اینکه اگر مشارکت موثر نیروی های مردمی در جنگ تحمیلی نبود سرنوشت آن، جور دیگری رقم میخورد، گفت : یکی از علل پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ ۸ ساله حضور نیروهای مردمی در کنار نیروهای کلاسیک نظامی بود.

امام جمعه تبریز افزود: عملکرد نیروهای عمل کننده ارتشی، سپاهی و نیروهای مردمی اعم از جهاد، عشایر و قبایل مختلف در قالب نیروهای چریکی سرنوشت جنگ به نفع ملت ایران تغییر داد و الگویی شد برای مردم مسلمان منطقه که با بیداری اسلامی در برابر مستکبران و مستبدان قیام کردند.

وی با اشاره به جنگ های سال ۲۰۰۰ میلادی لبنان علیه صهیونیست ها، جنگ ۳۳ روزه و جنگ جبهه مقاومت علیه داعش گفت: در این جنگ ها بهره گیری از سیستم جنگ های نامنظم و چریکی پیروزی جبهه اسلامی را به دنبال داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ایجاد فاصله و حد و مرز با نظام سلطه و استکبار جهانی را ارمغان دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: تحمیل این جنگ ۸ ساله باعث شد ما روی پای خودمان بایستیم و روزهای سخت جنگ اگرچه ویرانی ها و ضررهایی به دنبال داشت اما باعث شد تکیه بر توان داخل را تمرین کنیم.

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، ملت ایران با تحریم های آمریکا روبه رو بوده است، گفت: امروزه این تحریم ها به جنگ اقتصادی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: ۴۰ سال ایستادگی در برابر زیاده خواهی آمریکا و دیگر متحدان منطقه ای آنها باعث شد به موفقیت هایی همچون انرژی هسته ای، طراحی و ساخت هواپیماهای جنگی و موشک های پیشرفته دوربرد که قلب دشمنان را نشانه رفته است، توسط جوانان دانشمند ایرانی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه باید نسل جدید با دستاوردهای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی آشنایی کامل داشته باشد، گفت: هر اداره و دستگاهی باید در حوزه فعالیتی خود آخرین دستاوردها را در طول سال به مردم اطلاع رسانی کند.

وی ادامه داد: بعنوان مثال سنگر سازان بی سنگر و جهادگران دوران دفاع مقدس در جبهه های جنگ با اندک امکانات موجود کشور با ارائه خدمات ارزشمند از جمله احداث راه ها و پل ها نقش موثری در پیروزی رزمندگان اسلام داشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه های نظام سلطه علیه ملت ایران گفت : دشمن به قدری از نظام اسلامی می ترسد که همچنان مخفیانه و با اقدامات تروریستی کور زنان و کودکان ما را از پشت جایگاه رژه به خاک و خون میکشد.

امام جمعه تبریز افزود: البته این اقدامات زنگ خطری بود به مسؤولان نظام که آگاه باشند و دشمن را دست کم نگیرند اما دشمنان هم بدانند انتقام سخت این عمل مذبوهانه را خواهیم گرفت.

بیان مشکلات اقتصادی کشور بخش دیگری از سخنان نماینده رهبر انقلاب در جمع رزمندگان جهاد سازندگی استان بود که حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این باره گفت: بخشی از این مشکلات متوجه دشمنان نظام است و بخشی دیگر در سایه بی تدبیری مدیران کشور بوجود آمده و مردم را از نظر معیشتی با گرفتاری های عدیده ای مواجه ساخته است که باید مسئولان اقتصادی با همتی جهادی در جهت رفع این مشکلات گام های موثر بردارند.

وی در پایان با تقدیر از برگزاری مراسم های گرامیداشت هفته دفاع مقدس این برنامه های را فرصتی برای دیدار رزمندگان آن دوران با یکدیگر دانست و گفت: تکریم از جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنها نباید رنگ و بوی تشریفاتی داشته و معطوف به روز خاصی باشد بلکه وظیفه ای همگانی است که از مقام والای مردانگی ایثارگران و فداکاران ۸ سال دفاع مقدس در طول سال تجلیل کنیم./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات