۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۵۸۰۰۸۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

فعالیت پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی ملموس و اثربخش باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه رونق فعالیت‌های فرهنگی نیازمند کاهش فاصله‌ بین دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: اثربخشی فعالیت‌های پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی محلات آسیب‌پذیر، باید برای مردم ملموس باشد.
انصاری راد

به گزارش خبرگزارس رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در جلسه ‌هم‌اندیشی مدیران پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی محلات آسیب‌پذیر که با  حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان، نماینده استاندار و ناظر دفاتر تسهیلگری و همچنین مدیران پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی برگزار شد با تاکید بر اینکه رونق فعالیت‌های فرهنگی نیازمند کاهش فاصله‌ بین دستگاه‌های فرهنگی است، اظهار داشت: اثربخشی فعالیت‌های پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی محلات آسیب‌پذیر، باید برای مردم ملموس باشد، اگرچه این مهم نیازمند گذشت زمان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی انجام گرفته در این پایگاه‌ها افزود: طرح آسیب‌های اجتماعی دارای پیشینه بسیار طولانی است و وزارت کشور به موقع این مسأله مهم را مورد بررسی قرار داد و این حرکت فرهنگی در  13استان در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح‌کرد: طرح فرهنگی کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین در استان هرمزگان نیز با همکاری استانداری به‌ویژه اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در حال اجرا است.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت ایجادشده در راستای بهبود فضای فرهنگی و اجتماعی این محلات به نحو مطلوب استفاده شود.

حجت الاسلام انصاری‌راد تاکیدکرد: آمارهای موجود از آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد که وضعیت مناطق بسیاری از محلات حاشیه‌نشین در کشور نگران‌کننده است و می‌طلبد که مدیران پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی و دفاتر تسهیلگری و دیگر دستگاه‌ها مجدانه و به‌دور از هرگونه موازی‌کاری، این فعالیت مهم را به موقع انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه با تاکید بر هم‌افزایی، انسجام و هماهنگی در ایجاد وحدت رویه برای پیشبرد اهداف و فعالیت‌های مورد نظر یادآور شد: خروجی فعالیت‌ها بایستی اثرگذار باشد.

وی همچنین اضافه‌کرد: در گذشته و از بدو انقلاب نیز فعالیت‌هایی صورت‌ گرفته، اما بازدهی لازم برای کاهش این معضلات نداشته و خروجی‌های موثری در این راستا حاصل نشده است که قدرت کاهش و مهار این آسیب‌ها را نداشته‌اند

لزوم توجه جدی مدیران پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی به مدارس

منصور اخلاقی‌پور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان نیز در این نشست اظهار داشت: امروز با توجه به مسائل و مشکلات پیش‌رو در کشور، باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کرد.

وی با تاکید بر افزایش فعالیت‌های فرهنگی در مدارس از سوی مدیران پایگا‌‌ه‌ها و همچنین بهبود شرایط زیست اجتماعی نسبی مردم افزود: مدارس نیازمند حضور جدی مدیران پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان همچنین تصریح‌کرد: در صورت رسیدگی مناسب به مدارس و تدوین برنامه‌های مفرح و شاد برای این مراکز آموزشی، شاهد کاهش قابل توجه آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود و نتایج خوبی حاصل می‌شود.

اخلاقی‌پور تاکیدکرد: درصورت تحقق 20 درصدی خروجی مناسب فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته در راستای توانمندسازی مردم محلات آسیب‌پذیر توسط پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی، به جرأت می‌توان گفت که این فعالیت‌ها و تلاش‌ها اثربخش بوده است.

وی ضمن قدردانی از خدمات فرهنگی حجت‌الاسلام انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان یادآور شد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، فعالیت‌های پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی محلات آسیب‌پذیر اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان نسبت به سایر استان‌ها، پیشتاز و اثربخش بوده که این مهم شایسته تقدیراست./۸۵۱/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات