۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۸۰۰۸۳

رایزنی مالکی و حکیم درباره انتخاب رییس‌جمهور و دولت آینده

رئیس ائتلاف دولت قانون و رئیس جریان حکمت ملی عراق درباره انتخاب رئیس‌جمهور و تشکیل دولت آینده این کشور رایزنی کردند.
سید عمار حکیم، رییس ائتلاف ملی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری مالکی رییس ائتلاف دولت قانون و عمار الحکیم رییس جریان حکمت ملی عراق آینده روند سیاسی و گفت‌وگوهای جاری بین نیروهای ملی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در بیانیه دفتر مالکی آمده است: نوری مالکی و حکیم همچنین بر اهمیت وحدت مواضع بین گروه‌های سیاسی برای تسریع در انتخاب رییس جمهور و تشکیل دولتی توانمند برای مقابله با مشکلات و حل مسائل به‌ویژه در زمینه تقویت امنیت و اجرای اصلاحات اقتصادی و بهبود خدمات‌رسانی تأکید کردند.

عرصه سیاسی عراق شاهد تکاپوی گسترده تشکل‌های سیاسی پیروز در انتخابات برای تشکیل بزرگترین فراکسیون است که مأمور تشکیل دولت آینده خواهد بود.

العبادی: به چرخه قدرت احترام می‌گزاریم

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی خود با اشاره به آغاز عملیات گسترده برای پیگرد هسته‌های تروریستی نفوذکرده از سوریه به خاک عراق و موفقیت این عملیات گفت: ما اطلاعات خوبی داریم و تروریست‌ها نخواهند توانست برای اقدامات تروریستی داخل عراق برنامه‌ریزی کنند، به این رویکرد خود تا زمان از بین بردن کامل تروریسم در عراق ادامه خواهیم داد.

العبادی «حمله تروریستی بزدلانه باندهای تروریستی در شهر اهواز» در استان خوزستان ایران را محکوم کرد و گفت: ما باید همواره درخصوص تروریسم هوشیار باشیم زیرا این بیماری همچنان وجود دارد و تفکر تاریک و منحرف است که خواهان به‌قتل رساندن غیرنظامیان است و همه کشورها باید برای از بین بردن آن با هم همکاری کنند.

وی سپس به تحولات سیاسی عراق پرداخت و بار دیگر بر «تسریع در اقدامات قانونی براساس مهلت‌های تعیین‌شده در قانون اساسی برای انتخاب رییس جمهور و سپس مأمور کردن نخست وزیر برای تشکیل دولت جدید تأکید کرد».

العبادی گفت: دولت کنونی تا آخرین روز عمر خود به مسؤولیت‌هایش در تأمین امنیت و خدمات‌رسانی عمل خواهد کرد.

وی افزود: ما به چرخه مسالمت‌آمیز قدرت احترام می‌گزاریم و امانت را به دولت آینده خواهیم سپرد و به هیچ وجه به قدرت چنگ نمی‌زنیم بلکه مسؤولیت‌های خود را در قبال شهروندان برای ارائه خدمات به آنها انجام می‌دهیم.

العبادی گفت: برخی هستند که می‌خواهند این دولت استعفا کند و آنها می‌دانند که سازوکار قانونی برای استعفای دولت نیست بلکه استعفای آن خیانت به‌شمار می‌رود زیرا در این صورت از مسؤولیت‌هایش در حفاظت از شهروندان و کشور شانه خالی خواهد کرد. درخواست‌ها برای استعفای دولت، سیاسی است و کسانی می‌خواهند ما را به نقطه بدون بازگشت برسانند اما ما اجازه آن را نخواهیم داد./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات