۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۸۰۰۵۹
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس راه مقابله با مشکلات است

حجت الاسلام قربانی با بیان این که رزمندگان برای زنده نگه داشتن دفاع مقدس خودشان به فرهنگ دفاع مقدس بازگردند، گفت: متأسفانه امروزه حتی خود رزمندگان از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفته اند.
جبهه

حجت الاسلام علی قربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس اظهار کرد: برخی گمان می کنند نقش روحانیت در دفاع مقدس فقط تبلیغ و فرهنگی بوده است در حالی که تبلیغ فقط در پشت جبهه و دوران آموزش بوده است یعنی در اوج جنگ و سنگرهای کمین جای تبلیغ نیست.

این جانباز روحانی دفاع مقدس ادامه داد: روحانیت نسبت به جمعیت بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و کشور کرده است؛ در حالی که اگر این افراد فقط در پشت جبهه بودند شهید یا زخمی نمی شدند بنابراین تعداد شهدا نشان می دهد روحانیت در صحنه نبرد و عملیات ها فعالیت فراوانی داشته است.

وی اضافه کرد: روحانیت در دوران دفاع مقدس هم نقش تبلیغی داشته است و هم رزمی و اگر نقش او صرف تبلیغی بود و در عملیات ها شرکت نمی کردند رزمندگان به آنها اعتماد نمی کردند زیرا در صورتی نقش روحانیت اثر دارد که روحانی خودش نیز در معرکه باشد و مانند دیگر رزمندگان مبارزه کند و خود من روحانیان فراونی مشاهده کرده ام که تک تیرانداز یا آر پی جی زن بوده اند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تصریح بر این که نقش روحانیت حتی در قسمت رزمی نیز از برخی رزمندگان بالاتر بوده است، اظهار کرد: روحانیت همچون دیگر نیروها با بصیرت در جبهه های جنگ علیه دشمنان حاضر شده و نقش تأثیرگذاری در جنگ و در بین رزمندگان ایفا کردند.

وی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان طلاب و نسل جوان گفت: متأسفانه در زمینه فرهنگ و ایثار به میزان مناسب کار نشده است و هرکس باید در حد توان در این زمینه تلاش کند و مسائل دفاع مقدس در اختیار جوانان قرار داده شود به عنوان مثال در شرایط اقتصادی امروزی اگر بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را پیاده کرد تحمل مشکلات آسان تر می شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: نباید خاطرات جبهه به فراموشی سپرده شود و باید تمامی آنها برای جامعه بازگو شوند به ویژه در جامعه امروزی که حتی خود رزمندگان از فرهنگ دوران دفاع مقدس فاصله گرفته اند و به غیر از رهبر معظم انقلاب روی هر مسؤولی که انگشت گذاشته می شود با دوران دفاع مقدسش متفاوت است بنابراین در مرحله نخست باید خود رزمندگان به همان مسیر بازگردند و سپس مسائل دوران دفاع مقدس را برای نسل امروزی بیان کنند./1324/ت302/ب1

ارسال نظرات