۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۵۸۰۰۵۴
آیت الله سعیدی:

سخنرانی رییس جمهور عزت و اقتدار ملت ایران را حفظ کرد

امام جمعه قم با بیان اینکه خداوند را شاکریم که دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است، گفت: سخنرانی مقتدرانه رییس جمهور عزت و اقتدار ملت ایران را حفظ کرد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در آیین اذن آغاز عملیات اجرایی شبستان امام علی علیه‌‌السلام که در سالن محراب برگزار شد، با اشاره به واقعه تروریستی اهواز و سخنان رییس جمهور آمریکا در سازمان اظهار داشت: دشمن با ایجاد ترور و وحشت به دنبال جدا کردن مردم از بدنه انقلاب و نظام اسلامی است اما وقتی که در کشور ترور یا حوادث تروریستی انجام می شود نه تنها حمایت مردم از نظام، مسئولان و تبعیت از مطالبات رهبر انقلاب بیشتر می‌شود بلکه زمینه افزایش وحدت و هم افزایی در مردم فراهم می شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: این جنایات دشمن نه تنها موجب محقق نشدن اهداف آنها نخواهد شد بلکه انجسام بیشتر مردم را به دنبال خواهد داشت و این برداشت‌های غلط تروریست‌ها و اربابان آن‌ها که به نتیجه نمی‌رسند خشم و انزجار مردم را نسبت به آمریکا و دشمنان اسلام بیشتر می کند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است، تصریح کرد: شب گذشته رئیس جمهور ما در برابر رئیس جمهور ابله آمریکا با قدرت صحبت کرد و عزت و اقتدار نظام اسلامی را در آن مرکز بین‌المللی به سمع و نظر جهانیان رساند.

وی در مورد احداث شبستان امام علی علیه‌السلام ادامه داد: مکان‌هایی که در اطراف ضریح مطهر احداث می‌شوند نزد مردم قداست ویژه ای دارند و در طول سال ایام و مناسبت‌هایی داریم که اجتماعات گسترده‌ای در حرم مطهر شکل می‌گیرد و به علت کمبود فضا، جمعیت در اطراف حرم مستقر می‌شود و گاهی سرما، گرما و گرد و غبار برای آن‌ها مشکل‌ساز می شود اما ایجاد مکان‌هایی همانند شبستان‌ها و سرداب‌ها می‌تواند این مشکل را رفع کند، ضمن اینکه این مکان‌ها می‌تواند برای فعالیت‌های فرهنگی و حضور خانواده‌ها در حرم مطهر مورد استفاده قرار گیرد.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: از مکان‌های اطراف حرم مطهر می‌توان پنجره‌هایی را به سمت ضریح مطهر باز کرد که این اقدام ارزش و قداست این مکان‌ها را بالا می‌برد.

وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران شبستان امام علی علیه‌السلام گفت: در آستان مقدس افرادی هستند که در امور خیر را از بهترین و پاکیزه‌ترین اموال خود هزینه می‌کنند تا این هزینه برای آن‌ها باقیات الصالحات باشد.

امام‌جمعه قم یادآور شد: از زمانی که نظام جمهوری اسلامی در ایران مستقر شد ساخت و سازهای بسیاری در آستان‌ها مقدس و بقاع متبرکه رقم خورده که این دستاوردها از برکات نظام اسلامی و خون شهیدان است و ما نیز میراث‌دار چنین میراث بزرگی هستیم که باید قدردان آن باشیم./۸۳۷۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات