۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۰۰۲۵
رییس جمهور در دیدار نخست وزیر بلژیک:

حفظ برجام مسؤولیت بین المللی است| خواهان اقدامات عملی اتحادیه اروپا برای حفظ برجام هستیم

رییس جمهور روابط تهران – بروکسل را رو به توسعه خواند و با اشاره به نقش برجام در تقویت و تعمیق این روابط ، تاکید کرد: حفظ برجام مسوولیت سنگین و مشترک همه ما است و اتحادیه اروپا در برابر یک امتحان بزرگ نه صرفا در مقابل ایران بلکه در برابر جهان قرار دارد و همگان در انتظار عمل اروپا به تعهداتش هستند.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه به وقت نیویورک در دیدار "شارل میشل" نخست وزیر بلژیک، با تاکید بر اینکه فشارها علیه ایران، آمریکا را به اهدافش نمی رساند، گفت: حفظ برجام مسوولیت بین المللی است و کشورها باید نقش خود را در مسایل جهانی درست ایفا کنند و نقش اتحادیه به عنوان سیاسی و اقتصادی در این عرصه، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ایران به تمامی تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده و این در گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد قرار گرفته است ، اظهارداشت: مواضع سیاسی و تبلیغاتی اروپا محکم و خوب است ولی ما خواهان اقدامات عملی این اتحادیه برای حفظ برجام هستیم.

نخست وزیر بلژیک نیز در این دیدار با تاکید بر عزم کشورش برای توسعه و تعمیق همکاری ها با ایران گفت: بلژیک طرفدار چندجانبه گرایی است و از هیچ تلاشی برای حفظ برجام دریغ نکرده و امیدواریم مفاد توافق برجام به طور کامل محقق شود.

"شارل میشل" با بیان اینکه "بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه است که اروپا با روسیه و چین برای حفظ یک توافق (برجام) متحد شده باشد"، اظهارداشت:به رغم فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا، اراده اتحادیه اروپا ایجاد مکانیزم جدید مالی برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ایران است.

وی تصریح کرد: اروپا به دنبال یک سیستم پرداختی جایگزین است تا به شرکتها برای سرمایه گذاری در ایران اطمینان دهد./۸۴۱/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات