۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۷۹۹۴۹
آیت الله صدیقی:

مؤمن مسؤولیتی که در توانش نیست، نمی پذیرد

امام جمعه موقت تهران گفت: شخص مؤمن و با تقوا کار و مسؤولیتی که در توان او نیست اصلاً قبول نمی‌کند و در کار او تنها خدا محور است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و شهدای اهواز، گفت: حسد و ضعف صبر صفت مخرب و ویران‌گر هر جامعه‌ای است؛ صبر به عنوان نیرویی بازدارنده از رذایل اخلاقی است.

وی افزود: در جامعه امروز اشراف اوضاع جامعه را در دست دارند؛ ضدقناعت بودن، به نوعی اسراف و از کار فرعون‌هاست ولی قناعت از اخلاق انبیا و ائمه(ع) است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: از جمله مواردی که خانواده‌ها را تهدید می‌کند تندی و سوء خُلق است؛ قرآن کریم می‌فرماید بدی‌های دیگران را به بهترین وجه دفع کنید.

وی در ادامه بیان داشت: وقتی حلم، بردباری، ادب، کرامت اخلاقی و فضایل معنوی در انسان جوشش پیدا کند، بدی‌ها از او فاصله گرفته و خوبی‌ها در او رخنه می‌کنند؛ قرآن کریم دفع کردن بدی را به نوعی پیشگیری کننده می‌داند.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: طوری زندگی کنیم که دیگران ما را به عنوان فردی بشناسند که نتوانند نزد ما دروغ بگویند و یا غیبت کنند؛ منش و شخصیت انسان باید به گونه‌ای باشد که اگر کسی با او عداوت و دشمنی داشت، از رفتار خود پشیمان شود و به اشتباه خود پی ببرد.

وی افزود: فقط مومنان هستند که با یکدیگر اخوت دارند و دیگران تنها ادعای برادری، رفاقت و صمیمیت می‌کنند و در هنگام مشکلات و سختی برادران دینی خود را تنها به حال خود رها می‌کنند؛ آنها بر اساس منافع مشترک با یکدیگر می‌جوشند.

امام جمعه موقت تهران گفت: روز قیامت تمام گروه‌های سیاسی که اهداف مشترک سیاسی دارند و اهداف بی لیاقت را با باندبازی و پارتی بازی به پست‌های مهم می‌گمارند، ملتی را متضرر و فرهنگی را خراب می‌کنند و برای نسل‌های بعد مشکل ایجاد می‌کنند اینها که حق وزارت و مدیریت ندارند در ظاهر خدمت می‌کنند، همین افراد در روز قیامت از یکدیگر به خاطر این محبت‌های پوچ و ظاهری طلبکار می‌شوند.

وی افزود: نهایت تمام مادیات، آمیخته به هوا و هوس، خیانت و اتهام کردن یکدیگر است؛ اما کسانی که با تقوا خود را در محضر خدا و امین خلق خدا و امام زمان(عج) می‌دانند، در هر کاری حواس‌شان هست که خیانت و آسیبی متوجه کشور و ملت نشده باشد.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: شخص مومن و با تقوا کار و مسؤولیتی که در توان او نیست اصلاً قبول نمی‌کند و در کار او تنها خدا محور است و بس؛ در تمام دنیا کسانی که تقوا ندارند تعاملات آنها تنها مادی و منفعت طلب و سراسر زیان برای خود و جامعه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخوت مومنان، شرعی و الهی است؛ تندی و بدخُلقی سبب دور شدن افراد خوب و مومن از انسان می‌شود./969/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات