۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۷۹۹۲۱
دهقان:

شفافیت آرای نمایندگان سبب ارتقای سطح مجلس می شود

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: طرفداران شفافیت آرا منتظر هیأت رییسه هستند تا سازوکارها را آماده کند که رأی متقاضیان شفافیت به صورت علنی اعلام شود و مردم بتوانند آن را مشاهده کنند.
محمد دهقان

محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عدم تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: بهترین راه این است که شفافیتی خودجوش میان نمایندگان ایجاد شود؛ به همین خاطر برخی از نمایندگان تقاضا کرده اند که رأیی که می دهند شفاف باشد.

وی ادامه داد: کسی که نماینده ملت ایران است، باید این مقدار شهامت داشته باشد که رأی خود را شفاف کند تا مردم از عملکرد او آگاه باشند.

دهقان خاطرنشان کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان طرحی کارآمد بوده و به ارتقای سطح مجلس بسیار کمک می کند، همچنین از سویی دیگر سبب می شود نمایندگان قبل از رأی دادن مطالعه کرده و رأیی بدهند که بتوانند پای آن بایستند.

نماینده مردم مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که طرفداران طرح شفافیت آرا از هیأت رییسه درخواست کرده اند تا ساختارها را برای این مقوله تشکیل دهند، ابراز داشت: طرفداران شفافیت از هیأت رییسه مجلس درخواست کرده اند برای آن دسته از نمایندگانی که به صورت داوطلبانه می خواهند به طرح شفافیت بپیوندند، سازوکاری طراحی کرده و یا نرم افزاری پیشبینی کند تا رأیی که می دهند، به صورت علنی اعلام شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر طرفداران شفافیت منتظر هیأت رییسه هستند که سازوکارها را آماده کند تا رأی متقاضیان شفافیت به صورت علنی اعلام شود و مردم بتوانند آن را مشاهده کنند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات