۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۷۹۸۴۳
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد:

یاد خدا حیات قلوب مؤمنان است

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله با اشاره به تفاوت یاد خدا با شعائر اسلامی، گفت: یاد خدا هرچقدر در اخفا و به‌دوراز چشم مردم باشد خالصانه‌تر خواهد بود.
حجت السلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امشب در محفل سخنرانی حرم که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد با اشاره به این‌که ذکر اساس ارتباط انسان با پروردگار عالم است، اظهار داشت: ارتباط با خدا زمینه حیات قلب و تطهیر مؤمن از هرگونه پلیدی است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله سوره توحید را شجره‌نامه خالق عالمیان توصیف کرد و گفت: استمرار بر تلاوت این سوره مبارکه از تأکیدات شرع مقدس اسلام است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد صلوات بر محمد و آل محمد را از دیگر اذکار برکت بخش به زندگی مؤمنی توصیف کرد و عنوان داشت: یاد خدا اساسی‌ترین تکلیف الهی برای انسان در ساحت تسلیم است.

وی ادامه داد: یاد خدا قلب مؤمن را طاهر می‌کند و استمرار بر یاد خدا زمینه‌ای امن است برای صیانت از مؤمن در برابر لغزش‌ها است که چنین سبکی از زندگی همواره سلامتی و موفقیت را برای انسان به همراه خواهد داشت.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله اخفا در ارتباط باخدا را از علائم صحت مؤمن در مسیر بندگی دانست و تصریح داشت: ذکر و یاد خدا در هر حالتی بر مؤمن توصیه‌شده است؛ این در حالی است که کاوش در نصوص ثقلین نشان می‌دهد که هیچ استثنائی برای یاد خدا در حالت گوناگون انسان بیان‌ نشده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد با اشاره به تفاوت یاد خدا با شعائر اسلامی گفت: یاد خدا هرقدر در اخفا و به‌دور از چشم مردم باشد خالصانه‌تر خواهد بود این در حالی است که احیای شعائر الهی گاهی اوقات نیاز به رفتار علنی دارد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله با اشاره به این‌که یاد خدا و کثرت آن اطمینان خاطری برای مؤمن است که معبود او نیز به یاد بنده خود است، ابراز داشت: یکی از فلسفه‌های زیارت این است که مؤمن همواره به یاد امام معصوم باشد که چنین یادآوری نیز می‌تواند در حفظ حدود سبک زندگی اسلامی بسیار مؤثر باشد./837/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات