۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۷۹۸۲۲
حجت الاسلام پژمانفر:

شفافیت آرای نمایندگان منجر به تقویت پیگیری مطالبات مردم می شود

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل اهمیت طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: وقتی نماینده با مطالبات مردمی مواجه شود و آن ها از عملکرد او آگاه باشند، دیگر نخواهد توانست به مسائلی رأی دهد که ناظر به مطالبات مردمی نیست.
حجت الاسلام پژمانفر

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ابعاد مختلف طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: یکی از جهات مثبت این طرح  آن است که مردم از عملکرد کسی که به عنوان نماینده خودشان انتخاب کرده اند، مطلع می شوند.

وی ادامه داد: مردم با اطلاع از نقطه نظرات نماینده خود از عملکرد وی آگاه شده و اگر این نماینده در یک عرصه مشکلاتی داشته باشد، آن را به او گوشزد می کنند؛ امروز مردم در بسیاری از مسائل نظرات متفاوتی دارند و باید این نظرات و پیشنهادات را با نماینده خود در میان بگذارند، در مسائل مختلف با او به بحث و گفت وگو بنشینند و همچنین از عملکرد نماینده خود نیز آگاه باشند.

حجت الاسلام پژمانفر با تأکید بر این که طرح شفافیت آرا ارتباط مردم با مسؤولان و نمایندگان را روشن و شفاف می کند، ابراز داشت: اگر نقطه نظرات وکلای ملت شفاف نباشد، مردم به عنوان موکلان هیچگاه سراغ نمایندگان خود نخواهند رفت و اساساً از رفتار و عملکرد نماینده خود در مجلس مطلع نخواهند شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر این طرح اجرایی شود، نمایندگان تحت فشار افکار عمومی قرار می گیرند و مجبور می شوند بر اساس مطالبات موکلان خود به مسائل رأی دهند؛ وقتی نماینده با مطالبات مردمی مواجه شود و آن ها نیز از عملکرد او آگاه باشند، دیگر نخواهد توانست به مسائلی رأی دهد که ناظر به مطالبات مردمی نیست.

وی تأکید کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان به عنوان یک امر ضروری در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا پذیرفته شده و من تعجب می کنم از این که کسانی که در بسیاری از مسائل کشورهای پیشرفته را مثال می زنند و می گویند باید با  آن ها هماهنگ باشیم و سبک زندگی آن ها را الگو قرار دهیم، اما وقتی از طرح شفافیت آرا سخن به میان می آید، همسو شدن با غرب را درست نمی دانند؛ این دوگانگی بد است، زیرا اگر این افراد اروپا را قبول دارند باید در این زمینه هم قبول داشته باشند.

حجت الاسلام پژمانفر در پایان به پیامدهای عدم تصویب و اجرای طرح شفافیت آرای نمایندگان اشاره و عنوان کرد: نتیجه عدم شفافیت ایجاد فاصله میان مردم و قوانین کشور است که سبب ایجاد تخلفات و نارضایتی های عمومی می شود./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات