۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۷۹۸۱۲
آیت الله شب زنده دار:

حوزه علمیه مقاصد شریعت و معارف الهی را برای جامعه اسلامی و جهانی تبیین کند

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که امروز در حوزه علمیه به معنای واقعی نیازمند فقاهت هستیم، گفت: جامعه اسلامی و جهانی از حوزه های علمیه توقع و انتظار دارد که مقاصد شریعت، احکام و معارف الهی را تبیین کند.
آیت الله شب زنده دار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان امروز در ابتدای درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع)، جنایت تروریستی ظالمان و خبیثان زمان علیه مردم بی دفاع را محکوم کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آرزوی موفقیت برای طلاب در سال جدید تحصیلی افزود: تحصیل علم و تفقه در دین امری بسیار مهم برای طلاب است، امام حسین(ع) در نامه خود به حبیب بن مظاهر بر  فقاهت او تأکید فرمودند که نشانه اهمیت فقاهت در دیدگاه امام است.

وی یکی از هدفگذاری های مهم طلاب را فقاهت دانست و اظهار داشت: امروز در حوزه علمیه به معنای واقعی نیازمند فقاهت هستیم نه این  که تنها سخنگوی فقیهان باشیم بلکه فقیه شدن لازم است.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که فقیه شدن احتیاج به کار و تلاش شبانه روزی و مجدانه دارد، ابراز داشت:  مباحث دارای عمق و گستردگی بسیار است و جامعه اسلامی و جهانی از حوزه های علمیه توقع و انتظار دارد که مقاصد شریعت، احکام و معارف الهی را تبیین کند.

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: واجب کفایی است کسانی که آمادگی دارند باید به این امر اقدام کنند، بنده احراز نمی کنم که "من به الکفایه" قائم به این امر باشد بنابراین طبق قاعده باید اقدام کرد و نسبت به این موضوع باید اهتمام جدی داشت./1323/

ارسال نظرات