۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۷۹۸۰۰
شخصیت‌های لبنانی:

محور مقاومت تمام پروژه‌ها علیه ایران را شکست خواهد داد

رییس جمعیت علمای شهر صور لبنان و برخی دیگر از شخصیت‌های لبنانی حمله تروریستی به رژه نظامی اهواز را محکوم و اعلام کردند ایران برای مقابله با طرح‌های صهیونیستی-آمریکایی همچنان تلاش خواهد کرد.
شیخ علی یاسین رییس جمعیت علمای صور لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، «شیخ علی یاسین» رییس جمعیت علمای شهر صور لبنان حمله تروریستی شنبه هفته جاری در اهواز را محکوم کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، شیخ یاسین در ادامه گفت: ایران در راستای محکم کردن پایه‌های وحدت اسلامی و حمایت از مستضعفان برای مقابله با طرح‌های صهیونیستی-آمریکایی تلاش خواهد کرد، طرح‌هایی که دنبال نابودی مسأله فلسطین و تسلط بر منابع و ثروت کشورهای عربی است.

وی تأکید کرد تروریسم، هر کشوری را که به آمریکا «نه» می‌گوید ، هدف قرار می‌دهد اما این تروریسم به سازندگان آن بازخواهد گشت.

شیخ عفیف نابلسی از دیگر علمای لبنان هم به این اقدام تروریستی واکنش نشان داد و ضمن محکوم کردن آن گفت: این حمله در راستای اقدامات خصمانه و آشکار آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات انجام می‌شود، کسانی که اتحاد برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران را علنی اعلام کرده‌اند.

وی سپس ادامه داد کسانی هستند که امور را به سمت بالاترین حد تنش سیاسی، امنیتی و اقتصادی علیه محور مقاومت سوق می‌دهند اما این امر عملی نخواهد شد زیرا ملت‌های منطقه برای مقابله با آن عزم راسخ دارند و چند روز بیشتر طول نخواهد کشید تا مشخص شود پاسخ به این حملات تروریستی «سخت» خواهد بود و محور مقاومت تمامی توطئه‌ها علیه ایران را به شکست خواهد کشانید.

​«جهاد ذبیان» رییس جریان «صرخة وطن» هم اعلام کرد این اقدام، بخشی از زنجیره پروژه تروریستی است که منطقه را هدف گرفته و جمهوری اسلامی ایران نقشی اساسی در کنار متحدانش در محور مقاومت برای مقابله با این پروژه بازی می‌کند. 

ذبیان تصریح کرد این تجاوز تروریستی چیزی جز تلاشی شکست‌خورده برای کمرنگ‌کردن پیروزی‌های به دست آمده در سوریه نیست به ویژه اینکه پس از توافق حاصل شده در ادلب رخ می دهد.  

وی در ادامه گفت توطئه انجام شده علیه ایران درست پس از شکست محاصره ایران از خلال تحریم‌ها صورت می‌گیرد اما این تلاش نیز مانند پروژه تحریم‌ها شکست خواهد خورد.  

صبح روز شنبه 31 شهریور، چهار عنصر مسلح عضو گروهک تروریستی «الاهوازیه» به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کردند و در تیراندازی به مردم و مسؤولان نظامی، -طبق اعلام عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس- دست‌کم 25 نفر را شهید و حدود 70 نفر را مجروح کردند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات