۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۷۹۷۶۲
با سخنرانی آیت الله سبحانی؛

سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی العالمیه آغاز می شود

مدیر کل امور تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه از برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید المصطفی با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی همراه با تقدیر از ۳۰ نخبه آموزشی و پژوهشی المصطفی خبر داد.
حمیدرضا قلی‌زاده مدیرکل گسترش و برنامه‌ریزی آموزشی جامعه‌المصطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا قلی زاده مدیر کل امور تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید مجتمع های آموزشی و مراکز تحت نظر جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار داشت: مراسم آغاز سال تحصیلی المصطفی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) روز چهارشنبه چهارم مهر ماه از ساعت 9:30 تا اذان ظهر برگزار می شود.

آموزش اثربخش شعار سال جدید تحصیلی

وی با اشاره به «آموزش اثر بخش» به عنوان شعار آموزشی سال جدید المصطفی خاطرنشان کرد: این شعار به این معنا است که آموزش های ما باید به گونه ای ارائه شود که بتواند در جهان اسلام بلکه در کل جهان به لحاظ حوزه های دانشی اثر بخش باشد، یعنی صرفا معلوماتی را به افراد اضافه نکنیم بلکه شخصیت های برجسته ای تربیت کنیم که بتوانند حوزه های معرفتی بشر را درک کنند.

مدیر کل امور تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که در مراسم آغاز سال تحصیلی بعد از قرائت قرآن و مدیحه سرایی، حجت الاسلام والمسلمین عباسی معاون آموزش المصطفی سخنرانی می‌ کند، ابراز داشت: در ادامه آیت الله اعرافی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و در ادامه پس از پخش کلیپی از فعالیت های معاونت آموزش، حضرت آیت الله سبحانی به عنوان سخنران ویژه این مراسم به ایراد مطالب خود می پردازند.

قلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود از راه انداز نمایشگاه آثار المصطفی در حاشیه مراسم خبر داد و گفت: در این نمایشگاه انتشارات المصطفی از ابتدا تا کنون عرضه می‌ شود که بالغ بر 500 عنوان کتاب است و همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای فارغ التحصیلان المصطفی نیز راه اندازی می شود.

اهمیت ویژه المصطفی به نخبگان

مدیر کل امور تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: ما در المصطفی به بحث ممتازان و نخبگان اهمیت ویژه ای داریم و معتقدیم نخبگان باید ویژگی های خاصی را داشته و سرآمد مجموعه از حیث آموزشی و پژوهشی باشند به همین جهت بخشی از مراسم به معرفی و تقدیر از این افراد اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به معدل، فعالیت فرهنگی، شیوه انتخاب واحد و فعالیت های پژوهشی به عنوان ملاک های انتخاب افراد برتر، گفت: به همین دلیل در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید 30 نفر از مجموع طلاب شاغل به تحصیل با سنجش آیتم های مختلف یاد شده مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

قلی زاده در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: با توجه به بعد بین المللی بودن المصطفی، این مراسم از اهمیت ویژه برخوردار خواهد بود به همین جهت در این برنامه اساتید، همکاران و مسؤولان المصطفی حضور دارند و مدیران حوزه های علمیه و رؤسای دانشگاه ها و مراکز علمی نیز حضور خواهند داشت، همچنین هیأت امنای المصطفی و برخی مؤسسات آموزش عالی حوزه نیز در این مراسم دعوت شده اند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات