۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۷۹۷۶۰
۴ مهرماه؛

همایش طلاب و روحانیان رزمنده مازندرانی در ساری برگزار می شود

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از برگزاری همایش یاد یاران ویژه طلاب و روحانیان رزمنده دفاع مقدس استان خبر داد.
طلاب رزمنده

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری همایش یاد یاران ویژه طلاب و روحانیان رزمنده دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: همایش روحانیت پرچمداران انقلاب اسلامی و طلایه داران دفاع مقدس مازندران با هدف یادآوری تلاش ها و مجاهدت های روحانیت در جنگ تحمیلی برگزار می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: این همایش روز چهارشنبه، چهار مهرماه از ساعت 9 تا 14 بعدازظهر در سالن غدیر سپاه کربلا استان برگزار می شود.

حجت الاسلام صادقی همچنین افزود: این همایش از سوی حوزه علمیه مازندران و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، بسیج طلاب و اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش محوری روحانیت در هشت سال دفاع مقدس بر ضرورت تبیین بیشتر این نقش آفرینی از سوی نهادهای فرهنگی و دینی برای جامعه امروز تأکید کرد.

وی با بیان این که مازندران در هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۰۰ طلبه و روحانی شهید را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است، افزود: این استان افتخار این را دارد که نخستین شهید روحانی دفاع مقدس نیز از مازندران است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تعداد شهدای روحانی کشور به تناسب میانگین جمعیتی این قشر بسیار بیشتر از سایر اقشار جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت در مقاطع مختلف انقلاب ثابت کرده که پشتیبان و مدافع اسلام و انقلاب است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت با عشق و اخلاص همواره به رسالت و تکلیف خود در برابر اسلام و انقلاب عمل کرده است، افزود: با وجود همه توطئه ها و دشمنی های بدخواهان و معاندان دین و انقلاب با روحانیت، اما این قشر هیچ گاه از عمل به وظایف و تکالیف واقعی خود عقب نشینی نکرده است.

وی با اشاره به این که روحانیت اصیل و انقلابی در دفاع از اسلام ناب و آرمان های انقلاب همواره پیشگام بوده است، خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس نیز گوشه ای از مجاهدت های خالصانه و صادقانه روحانیت در دفاع از حریم انقلاب اسلامی بود./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات