۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۷۹۷۵۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

دفاع مقدس جلوه دیگری از حضور مقتدرانه روحانیت در دفاع از اسلام و انقلاب بود

حجت الاسلام لائینی با بیان این که حضور روحانیت بر فضای معنوی و روحانی جبهه ها افزود، گفت: دشمنان و بدخواهان انقلاب و روحانیت در تلاش هستند تا حضور روحانیت در دفاع مقدس را کمرنگ جلوه دهند.
امام جمعه نکا

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به نقش برجسته و اثرگذار روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در دفاع مقدس موجب تقویت معنویت در جبهه های حق علیه باطل بود.

وی با بیان این که متأسفانه آن طور که شایسته بود نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس به خوبی تبیین نشد، افزود: انتظار می رود نهادهای مسؤول در این خصوص با برنامه ریزی و تلاش بیشتری ورود پیدا کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور روحانیت در همه عرصه های انقلاب پر رنگ بوده است، تصریح کرد: نخستین جرقه های نهضت عظیم انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه و از سوی روحانیت با بصیرت زده شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره پشتیبان حقیقی اسلام و انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: هیچ عرصه ای وجود ندارد که روحانیت نسبت به انجام تکلیف و وظیفه خود در آن کوتاهی کرده باشد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که روحانیت در هشت سال دفاع مقدس همگام و همراه دیگر اقشار جامعه در جبهه های نبرد علیه دشمن حاضر شد، تصریح کرد: برخی ها حضور روحانیت در دفاع مقدس را تنها تبلیغی عنوان می کنند که این تفکر اشتباه است روحانیت همراه دیگر رزمندگان سپاه اسلام سلاح به دست گرفته و در کنار کار تبلیغی در خط مقدم جبهه با دشمن بعثی جنگیده و به شهادت رسیده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت در دفاع مقدس رزمی و تبلیغی بوده است، خاطرنشان کرد: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی حتی در جبهه های نبرد علیه دشمن نیز نسبت به وظیفه تبلیغی خود غفلت نکرده و همزمان که سلاح نبرد با متجاوزان را بر دست داشته به کار تبلیغی خود نیز مشغول بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور روحانیت بر فضای معنوی و روحانی جبهه ها افزود، بیان داشت: متأسفانه دشمنان و بدخواهان انقلاب و روحانیت در تلاش هستند تا حضور روحانیت در دفاع مقدس را کمرنگ جلوه دهند که این اوج بی انصافی است.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با تأکید براین که روحانیت همواره ثابت کرده نسبت به اسلام و انقلاب دغدغه مند بوده است، خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس جلوه دیگری از حضور مقتدرانه روحانیت در دفاع از اسلام و انقلاب بوده است./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات