۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۷۹۷۳۴

روحانیت شهیدی دیگر تقدیم حرم اهل بیت کرد | فرهاد طالبی در سوریه آسمانی شد

روحانی شهید طالبی خردادماه ۷۲ در یکی از روستاهای شیراز دیده به جهان گشود و بیستم شهریورماه امسال مصادف با اول محرم در سن ۲۵ سالگی در دفاع از حرم در سوریه به شهادت رسید.
روحانی شهید مدافع حرم فرهاد طالبی فرهاد طالبی فرهاد طالبی

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، تاریخ شاهد است که روحانیت در تمامی زمان ها و مکان ها در دفاع از ارزش های دینی طلایه دار بوده است چنانچه امام خمینی(ره) در منشور روحانیت می فرمای دسـلام بـر آنـان كـه تـا كـشـف حـقـيـقت تفقه به پيش تاختند و براى قوم و ملت خود منذران صادقى شدند كه بندبند حديث صداقت شان را قطرات خون و قطعات پاره پاره پيكرشان گـواهـى كرده است و حقا از روحانيت راستين اسلام و تشيع جز اين انتظارى نمى رود كه در دعـوت بـه حـق و راه خـونـين مبارزه مردم خود، اولين قربانى ها را بدهد و مهر ختام دفترش شـهـادت بـاشـد.

در پیروزی انقلاب اسلامی نیز  روحانیت مهم ترین نقش را ایفا می کرد چنانچه رهبر معظم انقلاب در این زمینه می گوید اگر روحانیت و طلبه‌های معمّم نبودند، این انقلاب شكل نمی‌گرفت. شانزده سال - از سال ۱۳۴۱ تا سال ۱۳۵۷ - طلبه‌ها به سرتاسر كشور سفر می‌كردند و در هر شهر و روستا و منطقه‌ای - حتی در پادگانهای ارتشی - اسلام و مبارزه علیه رژیم را تبلیغ می‌كردند.

در جبهه های نبرد حق علیه باطل نیز روحانیت نقش فعالی داشت و طبق آمارهای موجود به نسبت به جمعیت، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده است و امروزه در دفاع از حرم از این وظیفه خود فاصله نگرفته و شهدایی را تقدیم کرده که شهید فرهاد طالبی نمونه ای از شهدای روحانی مدافع حریم حرم است.

نگاهی به زندگی نامه شهید طالبی

شهید فرهاد طالبی فرزند باقر در یکم خرداد 1372 در روستای دهنو فاضلی بخش چاهورز شهرستان لامــرد دیـده به جهان گشود؛ وی پس از گذراندن دوران کودکی جهت تحصیل و آموختن علم در سال ۱۳۷۹ وارد مدرسه (دبـسـتان یــاســر دهنـو فاضـلـی چـاهـورز) شـد و دوران ابتدایی را با موفقیت و با معـدل بالا به اتمام رساند؛ او در هـمـه سالها به عـنـوان دانش آموز نـمـونه بـود.

وی سپس جهت ادامه تحصیل وارد مدرسه راهنمایی شهید عابدینی اوز شد و سال اول دبیرستان را در مدرسه نمونه شهیدنصیری لار و سال دوم و سوم دبیرستان در رشته ریاضی را در مــدرسه شهید بهشتی لامرد بـا موفـقـیت پشت سر گذراند.

اخلاق و خصوصیات فرهاد در طایفه و روستا زبانزد خاص و عام بود، شوخ طبعی و اهل ریا نبودن از خصوصیات بارز ایشان بود، و از آنجایی که او در کنکور در رشته هسته ای رتبه قابل توجهی را کسب نموده بود، اما عشق و علاقه وافر او به مکــتـب سیـــدالشـهداء و درس طلبگی، باجدّیت وارد حوزه علــمیـه شــد.

شهید فرهاد طالبی سه سال در حوزه علمیه خــفــر به عنوان طرح سفیران هدایت به درس و بحث مشغول، و سپس واردحوزه علمـیه قــوام شیراز شد و پایه ششم حوزوی خود را به اتـمام رساند و در این سال ها همزمان با دوران تحصیل، قـریب بـه یکـ سال امام جـماعت مسجــد بـازار وکـیـل شیراز و چندین مسجد و مدرسه بود.

 

 

 او در یازدهم تیرماه ۹۷ رهسپار دفاع از حرم حضرت زینب (س) در کشـور ســوریـه گردید و در بیستم شهریور ماه۹۷ مصادف با اول محرم الحرام سال ۱۴۴۰قمری در سـن۲۵ سالگی بر اثر ترکش مین ‌در یکی از مناطق عملیاتی سوریه به درجه رفیع شهادت نائل و به خیل همرزمان مدافع حرم پیوست./1324/ت۳۰۳/ج

 

 

ارسال نظرات