۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۷۹۷۱۶
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

شبکه خادم یاران خانواده شهدا در کشور راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: شبکه مردمی خادم یاران خانواده شهدا در آینده‌ای نزدیک در کل کشور راه‌اندازی می‌شود.
حجت الاسلام گنابادی نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و در نخستین روز این هفته آیین افتتاحیه کانون خادمیاری خانواده شهدا با حضور رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، جمعی از مسؤولان و خانواده‌های معزز شهدا در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد، رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: خانواده شهدا حق بزرگی به گردن ملت ایران دارند و رشادت فرزندان و همسران آن‌ها باعث ناامیدی دشمنان اسلام شده است.

وی با اشاره به حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم در این مراسم ابراز کرد: لشکر فاطمیون که بیشتر آنان جوانان افغانستانی بودند نقش مهمی در پیروزی جبهه مقاومت داشتند و با اقداماتی که این غیور مردان انجام دادند چیزی به نابودی کامل تکفیری‌ها در سوریه نمانده است.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد افزود: بیشتر شهدا و رزمندگان لشکر فاطمیون از قشر کارگر و زحمت‌کش افغانستانی بودند که و برخی از خانواده‌های افغانستانی چند فرزند خود را در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی در کشور سوریه یا در جنگ با طالبان و درکشور افغانستان از دست داده‌اند و این نشانه روحیه شهادت طلبی این عزیزان است.

وی با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به لشکر فاطمیون اظهار کرد: ایشان در سخنرانی‌ها و در دیدارهای متعددی که با خانواده این شهدا داشته‌اند از آن¬ها به عنوان عناصری شجاع و انقلابی یاد کرده‌اند.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی همچنین از استقرار حسینیه شهدا در بهشت رضا(ع) در آینده‌ای نزدیک خبر داد و ابراز کرد: با افتتاح این حسینیه اقدامات جدیدی در خصوص معرفی فرهنگ ایثار و شهادت با کمک خانواده معزز شهدا صورت خواهد گرفت.

وی مهمترین اهداف تشکیل کانون خادمیاری خانواده شهدا را توجه بیشتر به خانواده معزز شهدا، ایجاد انسجام در فعالیت‌های اجتماعی آنها، ایجاد جاذبه‌های خادم یاری و استفاده از حضور این خانواده‌ها دانست و عنوان کرد: شبکه مردمی خادم یاران خانواده شهدا یکی از گروه‌های تخصصی خادم یاری تحت پوشش سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی است که در آینده‌ای نزدیک در کل کشور راه‌اندازی خواهد شد.

گفتنی است؛ مراسم افتتاحیه کانون خادم‌یاری خانواده شهدا همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس در چند استان دیگر از جمله قم، قزوین، تهران، همدان، مرکزی، شیراز، اصفهان، سمنان، چهارمحال و بختیاری و البرز نیز برگزار شد./934/د103/ب1

ارسال نظرات