۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۷۹۷۱۵

نهمین نشست نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران برگزار می‌شود

نهمین نشست نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.
نشست نمایندگان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نهمین نشست نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.

در این نشست که به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود، نمایندگانی از آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی از جمله آستان قدس رضوی و آستان‌های مقدس حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، مسجد مقدس جمکران، بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت و هم‌چنین سازمان اوقاف و امور خیریه کشور حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، طی نشست‌های پیشین این نمایندگان، کارگروه‌های ویژه‌ای برای فعالیت‌های مشترک میان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران تعیین شده و فعالیت‌های اشتراکی برای این کارگروه‌ها مطرح شده بود.

در نشست پیش رو، مقرر است نمایندگان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت کارگروه‌های هفتگانه در اعتاب جهان اسلام با موضوعاتی نظیر امور قرآنی و فرهنگی، خانواده و ارشاد، فضای مجازی و رسانه، آموزش و پژوهش، معماری و مهندسی، امنیتی و حقوقی و مالی و موقوفات، نسبت به نحوه ادامه فعالیت کارگروها بحث و تبادل نظر شود.

هم‌چنین بررسی نهایی پیش‌نویس‌های اساسنامه شورایعالی‌، ضوابط کار کمیته نمایندگان و شیوه‌نامه تبادل تجارب و اقدامات مشترک از جمله نکاتی است که در این جلسه به آن پرداخته خواهد شد.

گفتنی است، مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی از سه سال پیش تاکنون، با دستور تولیت آستان قدس رضوی اقدام به برگزاری اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه کشورهای اسلامی(ایران، عراق و سوریه) کرده و پیرو این اجلاسیه، تجمیع مشترکات و انجام فعالیت مشترک فراوانی را در میان این اعتاب متبرک و آستان‌های مقدس ترتیب داده است./934/د103/ب1

ارسال نظرات