۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۵۷۹۷۱۲
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

جناحی رأی دادن عامل اصلی روی کار آمدن افراد نالایق است

تولیت حوزه علمیه دارالحکمة با بیان این که قطب بندی و جناحی رای دادن عامل اصلی روی کار آمدن افراد نالایق است،‌ گفت:‌ کسانی که صلاحیت اداره کشور را ندارند نباید کشور را به آنان سپرد چون اموال کشور را به باد می‌دهند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت حوزه علمیه دارالحکمة، شب گذشته در دانشگاه هنر گفت: قدرتمند شدن انسان در برابر دیگران یک ضرورت بسیار مهم است.

وی طاغوت ستیزی را شعار انبیای الهی برای زیر بار زور نرفتن انسان‌ها بیان کرد و ادامه داد: خداوند قدرتش را به گونه‌ای نسبت به بنده‌اش اعمال می‌کند که مبادا او احساس ضعف کند و گاهی هم به انسان قدرت‌های فکری، جسمی و ماورایی می‌دهد تا مغرور شدن و نشدن او را مورد ارزیابی قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان حرکت به سوی قدرت را مساله حیات بشر دانست و ابراز کرد: متاسفانه امروز ادبیات قدرت در کشور ما جایگاه ضعیف و نامناسبی دارد در حالی که قدرتمند شدن باید محور همه فعالیت‌ها باشد.

تولیت حوزه علمیه دارالحکمة مهرورزی انسان قدرتمند را بسیار ارزشمند بیان کرد و اظهار داشت: امروز برخی از درس‌های اخلاقی مهربانی کردن را یک ارزش مطلق می‌دانند حتی اگر از روی ضعف باشد در حالی که مهربانی از روی ضعف ارزش نیست؛ بنابراین همه ارزش‌ها باید همراه با قدرت باشد.

وی درباره انسان‌های قدرتمند، عنوان کرد: قدرت واقعی انسان را مهربان می‌کند و انسان‌های بی رحم افرادی ضعیف و ترسو هستند؛ بنابراین قدرت برای انسان‌های ضعیف فسادآور است زیرا تناسب قدرت درونی و قدرت بیرونی آنان بهم ریخته است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه انسان به هر میزان قدرت روحی‌اش افزایش ‌یابد به همان مقدار کریم‌تر می‌شود، عنوان کرد: در نگاه غیر دینی این باور وجود دارد که افراد را ضعیف نگاه دارید تا طغیان نکند اما دین برعکس این را می‌گوید و تاکید دارد به انسان‌ها قدرت بدهید طغیان نکنند.

تولیت حوزه علمیه دارالحکمة با تاکید براینکه قدرت در متن مقاومت حاصل می‌شود، اظهار داشت: فلسفه درگیری، مقاومت، جهاد و وجود دشمن برای قدرتمند شدن انسان‌ها است. وجود دشمن برای حیات و تعالی بشر برکت است و کسانی که خودشان را کاندید انتخاباتی می‌کنند تا دشمن شناخته شوند برای قدرتمند شدن مومنان برکت هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ امروز ما بیمار است و باید درمان شود، ادامه داد: متاسفانه فرهنگ مقاومت در کشور ما ضعیف است زمانی که جایگاه قدرت ضعیف باشد مقاومت نیز به مراتب ضعیف می‌شود و زمانی که مقاومت ضعیف شد مفاهیمی مانند جهاد معنای واقعی خودش را از دست می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: بنابراین قدرت اگر محور امورمان قرار نگیرد اهل مقاومت نخواهیم بود و از جهاد فاصله گرفته و زیر بیرق زورگویان قرار خواهیم گرفت برای همین در انتخابات هر کاندیدی که به دروغ از صلح دم می‌زند سخنانش را می‌پذیریم و به او رای می‌دهیم و بعد می‌بینیم قراردادهایی را به ملت تحمیل می‌کنند که خودشان هم تعجب می‌کنند که چه شد مردم این قرار دادها را قبول کردند.

تولیت حوزه علمیه دارالحکمة با بیان اینکه خداوند ملتی را که اهل مقاومت نباشند ذلیل می‌کند، گفت: قوت و قدرت باید عاملی برای کسب معنویت باشد انسان تا می‌تواند باید در مقابل دشمن قدرت داشته باشد؛ قدرت و معنویت به انسان قوت قلب می‌دهد و قدرت اصل جریان مقاومت است.

وی یکی از مظاهر قدرت را قدرت مالی دانست و اظهار داشت: براساس آیات قرآن کریم انسان باید از مال به عنوان قدرت برای خودش استفاده کند بنابراین انسان نباید مالش را به دست افراد نادان بسپارد تا اموالش ضایع نشود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید براینکه مال عامل قیام و قوام یک ملت است، گفت: ملتی که فقیر باشد نمی‌تواند از مقاومت حرف بزند. کسانی که صلاحیت اداره کشور را ندارند نباید کشور را به آنان سپرد چون اموال کشور را به باد می‌دهند. قطب بندی و جناحی رای دادن عامل اصلی روی کار آمدن افراد نالایق است.

تولیت حوزه علمیه دارالحکمة با بیان اینکه فقدان روحیه جهادی در مدیران نشانه سفیه بودن آنان است، بیان داشت: دین خواهان متمکن بودن انسان‌ها است و نمی‌خواهد ملت مزدور حاکمان و ذلیل دشمنان باشند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات