۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۵۷۹۷۰۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

آغاز سال تحصیلی ۷۵۴ هزار دانش آموز در آذربایجان شرقی، اعلام ساعات کار موزه های آذربایجان شرقی و افتتاح دبستان شهدای بانک مسکن در خاروانا از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: امروز زنگ بازگشایی مدارس در بیش از 9 هزار مدرسه، مرکز و آموزشگاه دولتی و غیردولتی شامل پنج هزار و 61 مدرسه دولتی و 4 هزار و 152 مدرسه غیردولتی به صورت رسمی آغاز می شود.

وی جمعیت دانش آموزی استان برای آغاز سال تحصیلی را 754 هزار و 425 دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی اعلام کرد و افزود: از این تعداد 371 هزار و 470 دانش آموز در دوره ابتدایی، 158 هزار و 603 دانش آموز در دوره اول متوسطه و 129 هزار و 197 نفر دانش آموز در دوره متوسطه نظری، فنی حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند.

پاشایی با اشاره به پیش بینی افزایش 9 درصدی دانش آموزان استان نسبت به سال تحصیلی گذشته گفت: از 754 هزار دانش آموز استان 78 درصد در مدارس دولتی و 22 درصد در مدارس و مراکز غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان این‌که در سال تحصیلی جدید 45 هزار و 36 نفر پرسنل، معلم، مربی، مدیر و نیروهای حوزه پشتیبانی استان فعالیت خود را آغاز کردند، گفت: در پایان سال 97، سه هزار و 400 نفر از همکاران بازنشست می شوند.

ساعات کار موزه های آذربایجان شرقی اعلام شد

مهدی بزاز دستفروش، رئیس امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی ساعات کار موزه ها و اماکن تاریخی آذربایجان شرقی در شش ماهه دوم سال ۹۷ را اعلام کرد و گفت: با توجه به تغییر ساعت رسمی کشور در نیمه دوم سال، زمان بازدید از موزه های آذربایجان، قاجار، مشروطه، مسجدکبود تبریز و کلیسای سنت استپانوس جلفا در این شش ماه کاهش یافت.

وی تشریح کرد: بر این اساس زمان بازدید از موزه های آذربایجان، قاجار، مشروطه، مسجدکبود تبریز و کلیسای سنت استپانوس از ساعت 9 صبح تا 18 خواهد بود.

رئیس امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی افزود: ساعات بازدید از سایر موزه ها و اماکن تاریخی تحت پوشش اداره کل در استان 9 صبح الی 15 بعداز ظهر تعیین شده است. ساعات کار جدید موزه های استان از تاریخ 31 شهریور ماه اجرایی خواهد شد.

مسیرهای تور بین‌المللی آذربایجان اعلام شد

حبیب ستوده نژاد، معاون ورزشی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران گفت: هشت تیم خارجی تارتا ایزورکس (بلژیک)، تیم ملی روسیه، استاکی تکنوراما (لیتوانی)، سینوری باکو(آذربایجان)، وینو کیا موتورز (قزاقستان)، آلکتو(هلند)، بایک اید (آلمان)، اسپارتاگ پراگ (چک) برای حضور در سی و سومین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان اعلام آمادگی کرده اند.

ستوده نژاد ادامه داد: تیم های داخلی حاضر در این مسابقات نیز شامل تیم ملی ب دوچرخه سواری ایران، تیم پیشگامان یزد، تیم شهرداری تبریز و همچنین تیم های «دی اف دی» و آیگون هستند.

به گفته وی در مرحله اول این رویداد ورزشی، رکابزنان مسیر تبریز – ارومیه را رکاب خواهند زد و در مرحله دوم باید مسیر ارومیه – منطقه آزاد ارس را طی کنند. در مرحله سوم مسیر منطقه آزاد ارس تا تبریز پیش روی شرکت کنندگان خواهد بود و در مرحله چهارم نیز رکابزنان تبریز را به مقصد سرعین طی خواهند کرد.

معاون ورزشی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی یادآور شد: مسیر بازگشت سرعین – تبریز، مرحله پنجم را شامل خواهد شد؛ در مرحله ششم و پایانی، شرکت کنندگان باید در داخل شهر تبریز مسافت تعیین شده را طی کنند تا چهره تیم ها و نفرات برتر مشخص شود.

گفتنی است، سی و سومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان در سطح نیمه حرفه ای از هشتم تا سیزدهم مهر 97 در شش مرحله برگزار خواهد شد.

دبستان شهدای بانک مسکن در خاروانا افتتاح شد

همزمان با اول مهر و آغاز سال تحصیلی، دبستان 6 کلاسه شهدای بانک مسکن در بخش خاروانای شهرستان ورزقان افتتاح شد.

امیر رنجبریان، مدیر امور شعی بانک مسکن در آذربایجان شرقی روز یکشنبه در جریان افتتاح این مدرسه گفت: این مدرسه با هزینه یک میلیارد تومان احداث شده است که 550 میلیون تومان آن توسط بانک مسکن و 450 میلیون تومان توسط اداره نوسازی مدارس تامین شده است.

وی گفت: این مدرسه دخترانه با 700 متر مربع بنای کلی دارای نمازخانه و اتاق آموزش هوشمند است. بانک مسکن علاوه بر پرداخت تسهیلات برای بازسازی مناطق زلزله زده ارسباران در زلزله 21 مرداد سال 91 اقدام به ساخت یا مشارکت در ساخت چند مدرسه در این منطقه کرده است./935/پ204/ب1

ارسال نظرات