۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۷۹۷۰۳
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری:

مسؤولان اشرافی نامحرمان انقلاب هستند| زندگی اشرافی مسؤولان اعتماد مردم را سلب می کند

نماینده خبرگان با بیان این که مسؤولان اشرافی نامحرمان انقلاب هستند، میزان استقامت مردم در برابر مشکلات را در گرو میزان ساده زیستی مسؤولان دانست.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که پیام انقلاب اسلامی «کاهش فاصله میان مسؤولان و مردم» بوده است، گفت: یکی از این فاصله ها اشرافی گری است، یعنی اگر مردم مشاهده کنند زندگی مسؤولان با مردم فاصله دارد، معنایش این است که نتوانسته ایم به خوبی به اهداف انقلاب اسلامی در این زمینه نزدیک شویم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از ابتدا درصدد آن بوده است که فاصله طبقاتی میان مسؤولان و مردم را از بین ببرد و کاری کند که مردم و مسؤولان در یک سطح زندگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری همسان بودن زندگی مسؤولان با مردم را یک امر دینی دانست و ابراز داشت: امیرمؤمنان(ع) در بیانی نورانی می فرمایند «خداوند  بر پیشوایان عادل واجب کرده است که خودشان را با مردم ضعیف جامعه بسنجند»، بنابراین اگر زندگی یک مسؤول با سطح زندگی جامعه فاصله بگیرد، نه تنها از آرمان های انقلاب دور شده، بلکه از دستورات اولیای دینی هم فاصله گرفته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مسؤولان اشرافی نامحرمان انقلاب هستند، عنوان کرد: یکی از سخنان امام خمینی(ره) این بود که «نگذارید این انقلاب به دست نامحرمان بیفتد»، بر این اساس مسؤولی که گرایش به تجمل و اشرافیت داشته باشد، نامحرم است و باید حساب خود را روشن کرده و زندگی خود را با توده مردم وفق دهد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر این موضوع تأکید داشته اند که «کسی که در نظام اقتصادی مسؤولیت قبول می کند، نباید کار اقتصادی نداشته باشد»، زیرا اگر کار اقتصادی داشته باشد، معنایش این است که این مسؤول به دنبال زندگی اشرافی و مسائلی ورای مسائل مورد نیاز زندگی اش است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری تأکید کرد: در نظامی که تراز اسلامی است، شایسته نیست بین مسؤولان و مردم فاصله ای وجود داشته باشد و زندگی مسؤول نظام اسلامی با زندگی مردم عادی یکسان تفاوت داشته باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش ساده زیستی مسؤولان در تقویت روحیه انقلابی مردم و پیشبرد اهداف نظام اسلامی بیان کرد: هنگامی که مردم مشاهده کنند زندگی مسؤولان کشور همسطح زندگی خودشان است و سخنشان با کردارشان همخوانی دارد، بدیهی است که از مسؤولان حمایت کرد و نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی بیشتر پایبند می شوند.

وی با بیان این که هر اندازه مسؤولان مملکت مردمی و ساده زیست باشند، به همان اندازه مردم نیز در برابر مشکلات مقاوم تر خواهند شد، مطرح کرد: اگر مسؤولی گرایش به اشرافیت داشته باشد، بی شک در مسیر خواسته های دشمن حرکت می کند، زیرا دشمن همواره در پی آن است که با ایجاد شکاف میان مردم و مسؤولان، پایه های نظام اسلامی را ضعیف سازد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با تأکید بر این که زندگی اشرافی مسؤولان اعتماد مردم را از نظام سلب خواهد کرد، یادآور شد: بدیهی است که بی اعتمادی مردم نسبت به نظام، کشور را دچار آسیب های جدی می کند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات