۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۵۷۹۶۸۲
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران:

مرکز مشاوره علمی و پژوهشی خواهران راه اندازی می شود

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در راستای ارتقای علمی و کارآمدی دروس حوزوی مرکز مشاوره علمی و پژوهشی خواهران طی چند روز آینده راه‌اندازی می‌شود.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر حصاری، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران امروز در مراسم افتتاحیه حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تهران برگزار شد، اظهار داشت: امسال تقریبا نزدیک به 9 هزار نفر در حوزه‌های علمیه خواهران پذیرفته شدند که از امروز در 481 حوزه علمیه کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کنند.

وی چندین رشته درسی در سطوح دو، سه و چهار را نام برده و عنوان کرد: همه رشته‌های تحصلی انتخاب شده برای طلاب در راستای مرتفع کردن نیازهای کشور و توسعه و گسترش مکتب اهل‌بیت(ع) برنامه ریزی شده و ارائه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حصاری درباره اصلاحات و تغییرات ایجاد شده در آیین نامه و دستورالعمل‌های حوزه علمیه خواهران، بیان داشت: امسال تحقیق پایانی از چرخه تحصیلی خواهران حذف و به جای آن ارائه دو مقاله پایانی جایگزین شده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در سال جاری همه اهداف پژوهشی، تربیتی و تهذیبی معاونت فرهنگی در برنامه 190 واحدی طلاب لحاظ شده است، عنوان کرد: با این اقدام به نوعی انسجام کاملی در برنامه آموزشی و علمی طلاب اتفاق افتاده که امید است با همکاری استادان و طلاب به هدف برنامه‌ریزی شده برسد.

وی افزود: همه این اقدامات در راستای ارتقای علمی و کارآمدی دروس حوزوی برنامه‌ریزی شده است، یکی از این اقدامات راه‌اندازی مرکز مشاوره علمی و پژوهشی خواهران طی چند روز آینده است که بتوانند تحقیقات خود را به راحتی انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حصاری ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها که در آینده پیگیری خواهد شد توجه به زیباشناختی متون بانوان و هماهنگ سازی سه عرصه تهذیب، تربیت و مهارت‌های مختلف تدریس، تحقیق و تبلیغ به صورت توامان است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در پایان خاطرنشان کرد: تربیت مبلغ، مدرس، محقق در نقاط مختلف کشور در حال انجام است در تلاش هستیم که بدون تغییر در برنامه آموزشی آنان را به سوی پژوهشگری سوق داده شود./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات