۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۷۹۶۴۷
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مطرح کرد؛

مدرسه محوری، شعار سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران

مدیر حوزه‎های علمیه خواهران با بیان اینکه سال تحصیلی امسال مدرسه محوری است، گفت: حوزه علمیه خواهران باید مرجعیت دینی مربوط به امور دینی خواهران را پیدا کند.
حجت الاسلام بهجت پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزههای علمیه خواهران، امروز در مراسم افتتاحیه حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: دفاع مقدس ظرفیت این ملت را شکوفا کرد و درس عبرتی برای دشمنان شد تا آنان بدانند که درافتادن با شیرمردان و شیرزنان ایران بی فایده است.

وی افزود: دشمن نباید مردم ما را دست کم بگیرد زیرا با کمترین جسارت جواب دندان شکن از شیر زنان و شیرمردان کشور دریافت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی سال 59، ابراز کرد: در سال 59 و در اوج مشکلات داخلی و خارجی دشمنان جنگ را بر ما تحمیل کردند و همه دیدند که از آن جنگ نیز سربلند خارج شدیم و در سال 97 از یک غفلت و سهو، جاهلان دیو صفت و گرگ منش سوء استفاده کردند و در مراسم رژه سالگرد دفاع مقدس مردم بی گناه را به خاک و خون کشیدند و حس پیروزی کردند این روش‌های ددمنشانه‌ حق بودن ما را امضا می‌کند.

مدیر حوزههای علمیه خواهران سراسر کشور ادامه داد: ما خوش حال هستیم که دشمنان ما ستم پیشه هستند و علی اصغرها را تیر باران می‌کنند و رذیلانه مردی را که آماده دفاع است از پشت مورد هجمه و تیراندازی قرار می‌دهند و این شاخصه‌ای برای تشخیص حق از باطل است زیرا حق هر چه جلوتر برود نمی‌تواند حتی یک دانه گندم از دهان مورچه بیرون بکشد چه برسد به قتل و عام مردم بی گناه.

وی با تاکید براینکه با دین می‌توان جهت حق را تشخیص داد، گفت: در قاموس شهادت واژه وحشت بی معنا است دفاع مقدس به ما آموخت تکه تکه شویم ولی شیر بمیریم شیری که برای خدا و در راه خدا است، ما این هستیم؛ حوزه علمیه افتخارش این است که شعارها را بلند می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه حوزه‌ علمیه خواهران باید این ارزش‌ها را به مردم معرفی کنند، اظهار داشت: شما طلاب باید در برابر رفتارهای جاهلانه و معاندانه استقامت داشته باشید و با کسب معارف دینی به نشر آن بپردازید.

مدیر حوزههای علمیه خواهران سراسر کشور درباره برنامه‌های خاص مرکز مدیریت، گفت: حوزه علمیه خواهران باید مرجعیت دینی مربوط به امور دینی خواهران را پیدا کند تلاش گذشته همکاران بر این گرفت که به حوزه علمیه خواهران هویت ببخشند امروز نیز در ادامه آن وظیفه داریم هویت مستقل و شخصیت ممتاز حوزه علمیه خواهران را نمایان کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه این مهم محقق شود موانعی را که می‎‌تواند مانع شادابی حوزه‌های علمیه باشد و یا ساختارهایی که برای دوره جدید معیوب شناخته می‌شود و یا رفتارهایی را که برای دوره شکل گیری خوب اما برای دوره اعتلا و بالندگی حوزه آسیب هستند را شناسایی کردیم تا با تلاش آنها را برطرف کنیم تا با فضای آماده به سوی حوزه علمیه بالنده حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اضافه کرد: در این شش ماه تلاش کردیم تمام تصمیمات را در فضایی سامان دهیم که همه حوزه‌های علمیه همانند یک خانواده دلداده و وابسته باشند از این رو با ارتباط گیری با حوزه ‌های علمیه آسیب‌ها را شناسایی کردیم و برای رفع آن از همه نظرات و پیشنهادات‌ بهره گرفته شد.

مدیر حوزههای علمیه خواهران سراسر کشور با تاکید براینکه اکثر فعالیت‌های مرکز مدیریت مدرسه محور شده است، گفت: بسیاری از فعالیت‌های ستاد محوری و مرکز محوری کاسته شده و امروز مدیران و مدارس علمیه بیشترین فرصت را در زمینه فعالیت‌ها دارند تا به صورت آتش به اختیار فعالیت کنند و این فرصتی جدید برای حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: ما 410 حوزه علمیه عمومی داریم که باید به فکر گسترش حوزه‌های تخصصی سطح سه و چهار هم باشیم؛ سال تحصیلی امسال مدرسه محوری است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات