۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۷۹۶۲۷

رییس جمهور تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد

رییس جمهوری برای شرکت در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.
عزیمت روحانی به نیویورک

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با حضور دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و بدرقه رسمی دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری و نیز حضور جمعی از معاونین و وزیران کابینه تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد .

رئیس جمهور پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران اهداف سفر به نیویورک و شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد را تشریح کرد.
دکتر روحانی برای سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر می کند.
دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، دکتر مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور و دکتر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.
دکتر روحانی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، سخنرانی دیگری نیز در اجلاس صلح برای بزرگداشت نلسون ماندلا در صحن عمومی سازمان ملل خواهد داشت.
همچنین جلسه با مدیران ارشد و نخبگان رسانه ای حاضر در نیویورک، نشست با جمعی از نخبگان سیاست خارجی و نیز دیدار با تعدادی از رهبران جوامع اسلامی در آمریکا از دیگر برنامه های رئیس جمهور در این سفر اعلام شده است.
دکتر روحانی همچنین در زمان حضور در نیویورک مصاحبه با برخی رسانه های بین المللی و نیز برگزاری کنفرانس خبری عمومی و دیدار و گفتگو با برخی سران کشورهای حاضر در مجمع عمومی، دبیرکل سازمان ملل و نیز برخی روسای سازمانهای بین المللی را در برنامه های خود خواهد داشت./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات