۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۷۹۵۷۵
آیت الله استادی:

مسؤولان و حوزویان مراقب رفتار و کلام خود باشند

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در صحن علنی پارلمان با بیان این که مسؤولان و حوزویان باید مراقب کلام خود باشند، گفت: گاهی افراد به دلیل جایگاهی که دارند با کلام خود می‌توانند مردم را به دین و انقلاب جذب و یا دفع کنند.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه صبح امروز یکم مهرماه سال 97 در صحن علنی پارلمان و به دعوت از رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت سجاد(ع) معتقد است که در برابر عظمت پروردگار متعال ذره‌ای بیش نیست، پس ما نیز نباید به دلیل جایگاهی که داریم به سمت تکبر برویم.

وی ادامه داد: قطعا اگر یک نفر به دورن خود مراجعه کند متوجه کاستی‌های خود می‌شود و به اشتباهات خود پی می‌برد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با استناد به روایتی از صحیفه سجادیه تصریح کرد: بدون شک همه ما باید مراقب باشیم که رفتار و کلامی که داریم منجر به محو کلام خدا نشود. در این راه سران قوا نیز باید به گونه‌ای رفتار کنند که خدای نکرده قرآن کریم محو نشود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر توجه افراد به کلام خود ابراز داشت: گاهی یک فرد در جایگاهی قرار دارد که کلام او بسیار تاثیرگذار است، از همین جهت از تمام مسؤولان و حوزویان می‌خواهم مراقب کلام خود باشند، زیرا این امکان وجود دارد که با نوع بیان ما افراد جذب انقلاب و دین شوند و یا به این مقولات پشت کنند.

وی خطاب به وکلای ملت نیز گفت: همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید متوجه جایگاه خطیر خود باشند، زیرا در روز قیامت همین زمینی که بر روی آن هستند درباره مواضع آنها شهادت خواهد داد. پس بهتر است همه ما قبل از این که در پیشگاه الهی قرار بگیریم، به حساب خود رسیدگی کنیم.

آیت الله استادی در پایان سخنرانی خود تمام افراد را به برپا داشتن نماز و توجه به تقوا در تمام زمان‌ها و اماکن دعوت کرد./856/پ
۲۰۲/ق

ارسال نظرات