۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۷۹۵۵۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

تأکید بر پرهیز حلقات صالحین از آمارزدگی، مدیران ناکارآمد؛ ستون پنجم دشمن و ضرورت ریشه یابی توهین به مقدسات عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: حلقات صالحین نباید دچار آمارزدگی شوند.

وی  اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره جزء تاکیداتشان بوده که به جوانان میدان دهید. الحمدالله روزنه های آن درحال پیدا شدن در جامعه است و بسیج وحلقه های صالحین درحال دنبال کردن یکی از دغدغه‌های رهبری هستید.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی کرد: یکی از این موارد نیز اردوهای جهادی است که باز خورد خوبی داشته و جوانان ما توانسته اند بایک سفر حتی سبب تغییر فرهنگ آن مردم شوند و دید مردم نسبت به دانشگاه وحوزه های علمیه را تغییر دهند.

مدیران ناکارآمد و غیر مردمی ستون پنجم دشمن هستند

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت: اگر در دوران دفاع مقدس از برخی ستون پنجمی ها آسیب می دیدیم امروز هم اگر مدیری به عنوان عنصری ناکارآمد و غیر مردمی بر کرسی خدمت تکیه زند در حکم همان ستون پنجم تلقی می شود.

سردار سید حسن مرتضوی اظهار کرد: چراکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و مدیری که سرناسازگاری و عدم همراهی داشته باشد حکم ستون پنجم دشمن را دارد.

وی با بیان اینکه هرچند در حال حاضر شرایط سخت و پیچیده است اما امید به آینده داریم چراکه به اذعان و اعتراف بزرگترین استراتژیست های آمریکایی بعد از دوران هخامنشیان برای اولین بار پای ایران به باب المندب و شبه قاره هند رسیده و و این مناطق تحت تاثیر انقلاب اسلامی است.

توهین به مقدسات ریشه یابی شود

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس درباره هتاکی های برخی از رسانه ها در شایعه پراکنی علیه زوار عراقی و عزاداری های ماه محرم گفت: وظیفه قوه قضاییه است که به این موضوع رسیدگی کند و اجازه سوء استفاده از این حرمت ها را ندهد.

علی قربانی درخصوص چرایی عدم برخورد با رسانه هایی که نقش قابل توجهی در شایعه پراکنی علیه زوار عراقی داشتند، اظهار کرد: ورود، رسیدگی و مقابله با هتاکی ها همچنین توهین به مقدسات و محرمات مذهبی با قوه قضاییه، دستگاه های امنیتی همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد است.

وی تصریح کرد: درصورتیکه قوه قضاییه نخواهد نسبت به این موضوع ورود کند، نمایندگان مجلس در نطق هایشان به قوه قضاییه تذکر خواهند داد.

خیران 2 مدرسه را در روستاهای فاروج ساختند

رئیس آموزش و پرورش فاروج گفت: خیران 2 مدرسه در سطح روستاهای «آرمود آقاجی» و «چری» این شهرستان ساختند که دانش آموزان پایه اول این روستاها از امروز در فضای مناسب، سال تحصیلی را آغاز کردند.

مجید معتمدی با اشاره به اینکه 800 دانش آموز کلاس اولی، سال تحصیلی خود را در سطح مدارس شهرستان آغاز کردند افزود: 55دانش آموز مدرسه روستای آرمود آغاجی که پیش از این در فضای کانکس تحصیل می کردند از سال تحصیلی جدید در فضای نوساز تحصیل می کنند.

ساخت یک باب دبستان ابتدایی سه کلاسه با همکاری گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با هماهنگی آموزش و پرورش و بخشداری مرکزی، بهمن ماه سال گذشته آغاز شد.

معتمدی افزود: تمامی هزینه های ساخت این دبستان با زیربنای 170مترمربع را گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران متقبل شدند./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات