۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۷۹۵۵۰

نگاهی به سیره امام سجاد با دو اثر داستانی برای کودکان

«شتری که باوفا بود» و «همسفر ناشناس» دو اثر داستانی است که در آنها به سیره‌ زندگی پربرکت امام سجاد (ع)پرداخته شده است.
کتابهایی درباره سیره امام سجاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، «شتری که با وفا بود» و «همسفر ناشناس» دو اثر داستانی است که به سیره  زندگی پربرکت امام سجاد (ع)پرداخته شده است. این دو کتاب همزمان با سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) به نوجوانان عزیز معرفی می‌شود.

پوروهاب نویسنده مجموعه (یک کار خوب) ، درباره این آثار اظهار داشت : در مجموعه «یک کار خوب» که برای گروه سنی «ب» و «ج» است هر قصه برای خود نام جداگانه ای دارد در واقع سعی شده است نکات تربیتی را که در زنگی معصومین وجود داشته است را برای بچه‌ها انتخاب و به صورت داستان به نگارش دربیاورم.

 وی ادامه داد: این قصه ها با زبان امروزی بیان شده‌اند و به مسائلی می پردازند که در دنیای امروزی هم به چشم می‌خورد؛ بنابراین همه داستان های کوتاه این مجموعه برای کودکان بار تربیتی دارند. پوروهاب همچنین افزود: در این مجموعه با جزئی نگری و فضا سازی سعی شده است ارتباطی داستانی میان رویدادهای مذهبی و زندگی امروزی برای کودکان ایجاد کنم تا آنان با خواندن این قصه‌ها فضاهای امروزی را به ذهن آورده و امکان مقایسه برای آنان ایجاد شود.

 «خروس پرطلایی»، «آن آقای مهربان»،«کارگرها فقیر»، «همسفر ناشناس»، «کبوترهای دوست داشنی»، «قصه‌ی مرد تنبل»، «پیرزن ومهمان عزیز»، «کیسه‌ی سکه‌هایم کو»، « اشک شادی» و «تصادف» عناوین دیگر در مجموعه «یک کار خوب» هستند.

 زهرا زواریان در مجموعه «با ادب چون...» در یکی از آثارش «شتری که دو بال داشت» بچه‌ها را با سیره زندگی امام سجاد(ع) آشنا کرده است. زواریان درباره  نگارش این مجموعه گفت: خواستم به صورت غیر مستقیم به بچه‌ها آموزش دهم که حیوانات نیز می‌فهمند و شعور دارند؛ در واقع خواستم ادب و معرفتی که حیوانات نسبت به ائمه معصومین دارند را در قالب داستان در کل این مجموعه روایت کنم.

 وی افزود: چون برای بچه‌ها موضوع حیوانات جذاب است فکر کردم می‌توان از طریق این موضوع پیام‌هایی را نسبت به وفاداری، مهرورزی و محبت حیوانات نسبت به ائمه به کودکان منتقل کرد، لذا سعی داشته‌ام توصیفات قابل فهمی را برای بچه‌ها در کل این پنج مجموعه به قلم بیاورم.این نویسنده همچنین خاطرنشان کرد: پنج مجلد این مجموعه داستان حیواناتی است که به نوعی ادب خود را به مقام ائمه مصومین نشان داده‌اند، به نظرم برای بچه‌ها در این مقوله باید ساده نوشت و از تصویر سازی مناسب استفاده کرد زیرا بحث تکنیک خاصی برای داستان نویسی مذهبی برای بچه‌ها مدنظر نیست.

 «اسبی که دو بال داشت»، «در حلقه شیرها»، «شتری که با وفا بود»، «شیری که سلام کرد»، «وقتی آهو خانم به تله افتاد» عناوین مختلف مجموعه «با ادب چون...» هستند که توسط سوره مهر منتشر شده‌ است./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

 

ارسال نظرات