۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۷۹۵۱۱
رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌ علمیه تهران:

شجاعت و التزام به تکلیف اصحاب کربلا را به اوج کمال رساند

رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌ علمیه تهران گفت: موقعیت شناسی، تشخیص تکلیف، شجاعت در انتخاب، هوشمندی درعمل به وظیفه و التزام به تکالیف الهی از اصحاب کربلا مردانی ساخت که به سمت کمال اوج گرفتند.
جلسه درس خارج اصول آیت الله رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد رییس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه تهران امروز در درس خارج اصول که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به فرمایشی از امیرمومنان امام علی(ع) در نهج‌البلاغه، گفت: هر کسی ارزش وجودی خود را نشناسد هلاک می‌شود.

وی افزود: انسان به عنوان اشرف مخلوقات دارای ارزش ذاتی و برخوردار از ارزش‌های اکتسابی است که بسته به تلاش و انجام تکالیف شأنیت و ارزش‌ اکتسابی خود را کسب می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه انسان باید به ارزش ذاتی و اکتسابی خود توجه خاص داشته باشد، عنوان کرد: سلامت و هلاکت انسانی در توجه به ارزش ذاتی و اکتسابی است، انسان خود را ساقط می کند و همین انسان است که با تحفظ بر مرتبه وجودی و اکتسابی خویش جایگاه انسانی خود را حفظ می‌کند؛ بنابراین خود انسان سبب سعادت و هلاکت خویش می‌شود.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه تهران افزود: انسانی که ارزش ذاتی، فطرتی، هویتی و اکتسابی خود را قدر ندانست هلاک می‌شود زیرا خود را ارزان فروخته است.

وی با بیان اینکه 14 قرن پس از واقعه عاشورا همچنان 72 تن در قله بزرگی، بزرگواری، آزادی و آزادگی هستند، اظهار داشت: آنها مردانی بودند که قدر خود را دانسته و خود را ارزان نفروختند زیرا مشتری خود را خدا دانستند اما در مقابل دشمنان امام حسین(ع) خود را ارزان و به مختصر پست، جاه و جیفه فروختند؛ 72 تن کربلا نماد ارزش و دشمنان آنها نماد ضد ارزش شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد افزود: موقعیت شناسی، تشخیص تکلیف، شجاعت در انتخاب، هوشمندی درعمل به وظیفه و التزام به تکالیف الهی از انسان‌های آگاه، هوشمند و دارای دقت و فهم مردانی ساخت که به سمت کمال اوج گرفتند؛ کسانی هم که چنین باشند روز افزون به سمت کمال حرکت می‌کنند.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه تهران ادامه داد: هر کسی قدر خود را نشناخت هلاک شد، اینکه کسی برای ارزش وجودی بشر کال علمی کرده و کتاب بنویسد یا درباره ارزش خود ساعت‌ها سخن بگوید ملاک نیست بلکه آن کسی که قدر خود را شناسد درعمل آن را نشان می‌دهد و آن را بیهوده هزینه نمی‌کند./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات