۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۷۹۴۷۹
آیت الله میرباقری:

ورود به وادی سیدالشهدا انسان را به بصیرت در برابر لشکر شیطان می رساند

نماینده خبرگان رهبری گفت: اگر کسی وارد جبهه سیدالشهدا شد او را به فهم جبهه شیطان می رسانند و او می تواند موضع بگیرد، هرچه این انس بیشتر باشد موضع انسان نسبت به جبهه شیطان جدی تر و شدیدتر خواهد شد.
سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در مراسم عزاداری ایام محرم که در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد، گفت: برای این که انسان به مقام رضوان و محبت الهی برسد در قدم اول باید از دنیا که محیط ولایت دشمنان اهل بیت(ع) است فاصله بگیرد.

وی افزود: تا انسان تعلق به عالم دنیا دارد راه او به سوی حضرت حق گشوده نمی شود، مقصود از حیات دنیا عالم طبیعت نیست بلکه منظور از دنیا محیط ولایت ائمه نار و دشمنان است، این دشمنان محیط لهو و لعب را در برابر محیط ذکر درست می کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اگر کسی در محیط ولایت دشمن قرار گرفت حتی نماز او ذکر نخواهد بود، اظهار داشت: اگر کسی در محیط ولایت اهل بیت(ع) وارد شد تمام مناسبات نورانی است و همه کارها ذکر محسوب می شود.

وی ادامه داد: تا انسان در محیط دشمنان خدا قرار دارد نمی تواند به وادی نور، ایمان و هدایت وارد شود، عبور از وادی دنیا و محیط ولایت دشمنان خدا شرط همراهی با امام است، انسان تا خالی از دنیا نشود آسمانی نخواهد شد.

آیت الله میرباقری با بیان این که اگر تعلق دنیوی در انسان باشد به رشد نخواهد رسید، ابراز داشت: وقتی انسان وارد عالم حزن شد سیر او شروع می شود و باید عظمت مصیبت را درک کرد تا جایی که متوجه شود سیدالشهدا با کل دستگاه شیطان جنگیدند.

وی عنوان کرد: اگر انسان در محیط عاشورا قرار گرفت همراهی با امام حسین(ع) فهم و بصیرت ایجاد کرده و جبهه وسیع دشمن را ارزیابی می کند، عبور از وادی ظلمات به راحتی ممکن نیست و انسان باید بسیار کار کند.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر کسی وارد جبهه سیدالشهدا شد او را به فهم جبهه شیطان می رسانند و او می تواند موضع بگیرد، هرچه این انس بیشتر باشد موضع انسان نسبت به جبهه شیطان جدی تر و شدیدتر خواهد شد./1323/

ارسال نظرات