۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۷۹۴۶۹
حجت الاسلام حسینی‌کیا در گفت‌وگو با رسا:

نتیجه اشرافی‌گری مسؤولان بی اعتمادی مردم به نظام خواهد بود

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اشرافی‌گری خیانت به نظام است، گفت: ساده زیستی رهبر معظم انقلاب باید برای همه مسؤولان الگو باشد تا مردم مسؤولان را از خودشان بدانند.
حجت الاسلام حسینی کیا

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اشرافی‌گری مسؤولان را بزرگ‌ترین خطر برای نظام دانست و گفت: حادثه عاشورا یکی از نمونه‌های بارز رویکرد اشرافی‌گری در مسؤولان است.

وی اشرافی‌گری مسؤولان را فراموشی مردم و طبقه پایین جامعه دانست و ابراز کرد: مسؤولان اشرافی نمی‌توانند درد و رنج قشر ضعیف جامعه را درک کنند برای همین طبقه متوسط و ضعیف جامعه نیز حمایت خودشان را از مسؤولان کاهش می‌دهند لذا در چنین جامعه‌ای خود به خود بین مردم و مسؤولان فاصله ایجاد می‌شود.

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اگر اشرافی‌گری به یک رویکرد متداول در کشور تبدیل شود نتایجی همچون سست شدن پایه‌های حاکمیت و نافرمانی‌های مدنی را به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین مسؤولان باید با ساده زیستی خودشان در پایین‌ترین سطح جامعه بدانند.

وی با تاکید براینکه ساده زیستی مسؤولان باید برای مردم الگو شود، گفت: ساده زیستی مسؤولان مردم را در مواجهه با مشکلات و سختی‌ها بیش از بیش مقاوم می‌کند و مردم راحت‌تر می‌توانند مشکلات را تحمل ‌کنند. در دوران دفاع مقدس ساده زیستی مسؤولان و مقاومت مردم بود که انقلاب اسلامی را در برابر دشمنان پیروز کرد.

حجت الاسلام حسینی‌کیا زندگی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید را بهترین الگو برای ساده زیستی دانست و ابراز کرد: مسؤولان باید زندگی خودشان را با این الگو‌ها تطبیق دهند و الگوی خودشان را رهبر معظم انقلاب قرار دهند و به سمت ساده زیستی حرکت کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: با ساده زیستی مسؤولان جوانان در می‌یابند که با زندگی ساده نیز می‌توان ازدواج کرد از این رو آمار ازدواج افزایش و رقم رو به رشد طلاق کاهش می‌یابد همچنین بخش عظیمی از ناهنجاری‌های اجتماعی کنترل و کم می‌شود.

وی اشرافی‌گری را خیانت به نظام و خون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: اشرافی‌گری سبب می‌شود مردم اعتمادشان را به نظام از دست بدهند بنابراین لازم است مسؤولان با ساده زیستی خود از حاکمیت دفاع کنند زیرا ساده زیستی کمک به نظام اسلامی و اشرافی گری خیانت به انقلاب است./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات