۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۷۸۴۵۸
آیت الله طه محمدی مطرح کرد؛

ضرورت ترویج جهانی فرهنگ عاشورا

امام جمعه همدان گفت: در این دو ماه باید والایی های نهضت عاشورا و عبرت های آن و آنچه را که به درد جهانیان می خورد را نشر دهیم و به گوش همه برسانیم.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر در امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته همدانبا تاکید بر لزوم برگزاری مجالس در سطح شهر خاطر نشان کرد: هر مجلس رنگ و بوی خاص خود را دارد و نمی توان یکی را بر دیگری ارجح دانست.

وی افزود: اما بهتر است مداحان و سخنرانان عزیز در این دو ماه بیشتر به ترویج فرهنگ عاشورا و دلایل شهادت امام حسین بپردازند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام تصریح کرد: هر گاه باغی از باغستان های بهشت را یافتید بی درنگ از نعمت های آن استفاده کنید.

وی با بیان اینکه روضه در زبان عرب به معنای باغ است عنوان کرد: روضه های عزاداری نیز که در آن دوست داران اهل بیت دور هم جمع می شوند نیز باغی از باغ های بهشت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه از تمامی دست اندرکاران و مردم همدان برای برگزاری عزاداری ها تشکر کرد و اظهار داشت: انصافا مردم همدان در این ده روز برای امام حسین با تمام توان خود به میدان آمدند و سنگ تمام گذاشتند.

وی حضور جوانان را بسیار ارزشمند شمرد و گفت: همین جوان های کم سن و سال که در گوشه کنار شهر ایستگاه های صلواتی دایر کرده اند بازتابش از نظر دوست و دشمن بسیار بالا است.

امام جمعه همدان خطاب به مداحان و سخنرانان یادآور شد: باید در عزاداری امام حسین کاری نکنیم که موجب وهن مذهب شویم و از اموری که این موضوع را ترویج می دهد پرهیز کنیم.

وی به لزوم آشنایی با مقتضیات زمان و ترویج فرهنگ عاشورایی اشاره کرد و گفت: در این مدت باید والایی های نهضت عاشورا و عبرت های آن و آنچه را که به درد جهانیان می خورد را نشر دهیم و به گوش همه برسانیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری مردم را به هوشیاری بیشتر دعوت کرد و بیان داشت: متاسفانه دشمن با فضا سازی نوعی در جامعه القا می کند که در کشور قحطی آمده است در حالی که این خلاف قانون است و باید جلوی این شایعات ایستاد.

وی درپایان به سفر رییس جمهور به نیویورک پرداخت و خاطر نشان کرد: در برابر جبهه کفر نباید کوچکترین ضعفی نشان دهیم و رییس جمهور نیز همان طور که در سخنرانی های قبلی مورد تحسین سردار سلیمانی قرار گرفت این بار نیز باید از موضع قدرت صحبت کند./979/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات