۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۴۵۶
امام جمعه موقت تبریز:

عافیت‌طلبی نقطه مقابل روحیه جهاد و شهادت‌ است

حجت‌الاسلام عالی رفاه‌زدگی و راحت‌طلبی را نقطه مقابل روحیه جهاد و شهادت‌طلبی دانست و گفت: یکی از عوامل بروز واقعه عاشورا آقازاده‌هایی بودند که خود را ژن‌ خوب می دانستند و دچار رفاه‌زدگی شده بودند.
عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مهدی عالی، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز فراموشی اخلاق، معنویت و ارزش‌های الهی را سه عامل اصلی گمراهی بشریت دانست و اظهار داشت: در جامعه‌ای که ارزش‌های اخلاقی، انسانی و معنوی افول کند، انحطاط حادث شده و یزیدیان حاکم می شود.

وی با بیان این‌که فراموشی اخلاق و ارزش‌های انسانی منجر به سقوط جامعه می شود، خاطرنشان کرد: دشمنان با همین رویکرد به دنبال ترویج ابتذال، اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی و رفاه‌زدگی در جوامع اسلامی هستند تا شاید بتوانند چشم‌ و گوش‌ مسلمانان را به حقیقت بسته و بار دیگر عاشورایی دوباره بر پا کنند.

امام جمعه موقت تبریز رفاه‌زدگی و راحت‌طلبی را نقطه مقابل روحیه جهاد و شهادت‌طلبی دانست و افزود: یکی از عوامل بروز واقعه عاشورا آقازاده‌هایی بودند که خود را ژن‌ خوب می دانستند و دچار رفاه‌زدگی شده بودند، چطور کسی به خود جرأت داده و خود را آقازده می‌نامد و درسی از عاشورا نمی‌گیرد، عاشورا را همین اشراف‌‌گری جامعه ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام عالی با تأکید بر پرهیز از دنیاطلبی و عافیت‌طلبی میان مردم و مسؤولان گفت: توطئه‌های دشمن در طول چهل سال گذشته و به ویژه سال‌های اخیر با رویکرد فرهنگی و اقتصادی شدت بیشتری به خود گرفته و شاهدیم که دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی از هیچ اقدامی فروگذار نیست.

وی ادامه داد: اگر در دوران دفاع مقدس با جنگ نظامی روبه‌رو بودیم، امروز نیز در جنگ نرم و اقتصادی قرار داریم، باید دانست که گروهک‌های تروریستی، شبهه افکنی رسانه های غربی، تهاجم فرهنگی و فشارهای اقتصادی از جمله راهبردهای دشمن است تا شاید بتواند ملت را از راه به در کند.

این استاد حوزه علمیه تبریز ادامه داد: اگر در هشت دفاع مقدس با خودباوری و خداباوری پیروز شدیم، امروز نیز می توان با بهره مندی از دستاوردهای مهم دوران جنگ تحمیلی بر فتنه دشمنان فائق آمد؛

وی در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس، ابراز کرد: ۲۸ شهریور روز آزادسازی سوسنگرد است که در این آزادی، آذربایجان نقش بزرگی داشت و شهید تجلایی و جانباز دلاور بیرقی از جمله فرماندهان آن آزادسازی بودند. دشمن با حمایت بیش از ۴۰ کشور و تا دندان مسلح به ایران حمله کرد و حتی بعثی‌ها ادعا کرده بودند که تا یک هفته تهران را خواهند گرفت ولی ما غریبانه و مظلومانه جنگ کردیم.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که ایران اسلامی در ابتدای جنگ حتی قادر به تأمین یک سیم خاردار نبود، گفت: امروز به مرحله ای از اقتدار رسیده ایم که دشمن برای مذاکره با ایران اسلامی به آب و آتش می زند، جنگ تحمیلی نهضت حسینی را دوباره احیا کرد و عامل اصلی مقدس شدن آن، الگو گرفتن از عاشورا بود.

حجت‌الاسلام عالی با بیان این‌که جوانان جنگ را مدیریت کردند و باید امروز نیز در عرصه های فرهنگی و اقتصادی در رأس امور باشند، گفت: رزمندگان با روحیه جهادی و شهادت‌طلبی همچنین اعتماد و اتکا به خداوند پیش رفتند و الان نیز در جنگ نرم و اقتصادی باید خودباوری و خداباوری را پیش بگیریم.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود آغاز سال تحصیلی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب را یادآور شد و اظهار داشت: ۱۴ میلیون دانش‌آموز و ۴ میلیون دانشجو از اول مهر سر کلاس‌های درس حضور خواهند داشت، لازم است نظام آموزشی کشور توجه جدی به مسائل تربیتی داشته باشد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات