۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۷۸۴۵۳
آيت الله نمازي:

سوء استفاده های اقتصادی نتیجه نادیده گرفتن امر به معروف است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: اگر در جامعه امر به معروف و نهي از منكر اجرا شده بود امروز شاهد سوء استفاده هاي اقتصادي و خروج سرمايه هاي هزاران ميلياردي از كشور نبوديم.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان گفت: امام حسين(ع) را تنها خدا مي شناسد چرا كه هرچه داشت به پاي شجره طيبه توحيد فدا كرد و خدا هم هرچه داشت به امام حسين(ع) داد.

وي با اشاره به اينكه محرم و عاشورا تنها حادثه صرف تاريخي نيست، اظهار داشت: محرم و عاشورا يك مكتب و جرياني است كه از 1400 سال قبل آغاز شده است و تا به امروز ادامه دارد و روز به روز گسترده تر مي شود.

آيت الله نمازي نظام سياسي اسلام را بر عنصر اصلي امامت و امت و شهادت دانست و عنوان كرد: رهبري و امامت از پيامبراكرم(ص) است و در ادامه ائمه اطهار(ع) و در عصر غيبت بر عهده فقيه عادل و جامع الشرايط است.

به گفته وي، تا زماني امامت و امت با يكديگر گره خورده باشند دشمنان اسلام، آمريكا و صهيونيست جهاني و فرانسه و شيوخ خليج فارس هيچ غلطي نمي توانند بكنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: اين عنصر شهادت است كه اسلام را 1400 سال بيمه كرده است و اگر شهادت و عاشورا و كربلا نبود امروز اثري از اسلام بر روي كرده زمين نبود، چرا كه در 14 قرن گذشته سلاطين و خاندان ابوسفيان و بن العباس و آل سعود خيلي تلاش كردند تا اسلام ناب محمدي را منزوي كنند اما نتوانستند.

وي امامت و شهادت را علت مبقيه اسلام دانست و اظهار داشت: امروز رهبري مقتدر و شجاع  و ملت پا به ركاب و آماده ايران اسلامي در عصر غيبت سبب ياس و نااميدي دشمنان اسلام شده است.

آيت الله نمازي ادامه داد: در طول تاريخ جنگ هاي بسياري از جمله جنگ هاي جهاني و حنگ هاي صليبي بين سلاطين و حكومت هاي غرب و شرق رخ داده است اما هيچ اطلاعي از اين جنگ ها در دست نيست و به فراموشي سپرده است، اما عاشورا روز به روز زنده تر و پوياتر در صحنه بين المللي و جهاني بروز و ظهور دارد.

وي افزود: امروز عاشورا و كربلا از مرزهاي جغرافيايي ايران و كشورهاي اسلامي عبور كرده و به سراسر جهان رسيده است و اين فرمايش امام خميني(ره) مبني بر صدور انقلاب اسلامي تحقق يافته است و مسلمانان امروز در تاسوعا و عاشورا در سراسر دنيا عزاداري مي كنند و دشمن نمي تواند تاريخ كربلا و عاشورا را محو نابود كند.

نماينده ولي فقيه در كاشان از عاشورا و كربلا به عنوان يك مكتب و يك دانشگاهي‌ كه داراي پيام و مواد درسي است نام برد و با تأكيد بر اينكه پيام هاي عاشورا  را بايد درك كرد، خاطرنشان كرد: بخشي از پيام هاي عاشورا در خطبه ها و سخنراني هاي امام حسين(ع) بيان شده است و بخشي نيز در متن زيارت عاشورا است.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه از مكتب عاشورا و كربلا و اهل بيت(ع) در مجموع 23 پيام استخراج شده است به بخشي از پيام هاي عاشورا و كربلا اشاره كرد و گفت: امام حسين(ع) مي فرمايد، انسان ماجراجويي نيستم بلكه قيام من براي احياي امر به معروف و نهي از منكر است و اساس نهضت عاشورا انجام امر به معروف و نهي از منكر است.

وي افزود: پيام قيام امام حسين(ع) براي ما اين است كه اگر امت اسلامي بخواهد در چارچوب اسلام حركت كند و معاد و معاش امت اسلامي بر اساس دين و قرآن باشد هيچ راهي به غير از احياي امر به معروف و نهي از منكر ندارد.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: امروز مسأله امر به معروف و نهي از منكر در جامعه غريب و منزوي است و كساني كه قصد امر به معروف دارند خائف هستند و احساس ناامني مي كنند.

وی گفت: اگر در جامعه امر به معروف و نهي از منكر اجرا شده بود امروز شاهد سوء استفاده هاي اقتصادي و خروج سرمايه هاي هزاران ميلياردي از كشور نبوديم.

آيت الله نمازي با تأكيد بر اينكه حيات طيبه توحيدي بر اجراي امر به معروف و نهي از منكر استوار است، گفت: امر به معروف و نهي از منكر فريضه بزرگي است كه با اجراي آن زمينه اجرا و عملياتي شدن همه واجبات فراهم مي شود.

به گفته وي، امر به معروف و نهي از منكر سبب احياي نماز و روزه، حج، زكات و جهاد است و همه واجبات در گرو اجراي امر به معروف و نهي از منكر است./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات