۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۷۸۴۴۷
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

قیام کربلا پاسداری از قرآن، اسلام و عزت و آزادگی بشریت بود

حجت الاسلام شریعتی تبار جریان قیام کربلا و پیروزی خون بر شمشیر را برای پاسداشت از قرآن، اسلام و عزت و آزادگی بشریت دانست که در مقابل تلاش دشمن برای نابودی اسلام و قرآن صورت گرفت.
حجت الاسلام شریعتی تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، مدیرعامل سابق بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی و عضو اتاق تبلیغ خراسان در مراسم شام غریبان حرم مطهر امام رضا (ع) بیان داشت: جریان کربلا یک نهضت و قیام و مبارزه برای دستیابی به اهدافی بوده است، هدف دشمنی بنی امیه محواسلام، نابودی دین و قرآن بود و در سوی دیگر هدف امام حسین(ع)  قیام برای پاسداری از قرآن، اسلام و دفاع از عزت و آزادگی بشریت است.

قیام عاشورا سرلوحه زندگی

عضو اتاق تبلیغ خراسان گفت: قیام عاشورا، قیام حق علیه باطل بوده است ما باید از این قیام الگو بگیریم و بندگی و عزت و آزادگی را در زندگی خود سرلوحه قراردهیم.

وی با اشاره بر اینکه امام حسین(ع) شهید شد تا با شهادت خود از انحراف ایجاد شده در اسلام جلوگیری کند بیان داشت: امامان رسالت هدایت بشریت را بر عهده دارند تا بندگان خدا را به این امر هدایت کنند ایشان از سوی خدا برای این کار برگزیده شده اند و هیچ چیز بدون مبنا و اساس از مسؤولیت های الهی به انسان داده نمی شود مگر براساس لیاقت و شایستگی که در آن شخص وجود دارد.

حجت الاسلام شریعتی تبار ادامه داد: خدا می داند رسالت ولایت و امامت را به چه کسی اعطا کند و برای رسیدن به این مقام که راه کمال، سعادت و مسیر تکامل و تعالی است دو عامل مهم یقین و معرفت، و ایمان داشتن به معارف الهی در کنار صبر و استقامت راهگشاست و این راه سعادت انبیا و اولیا الهی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امامت منصبی است الهی و خداوند براساس حکمت خویش ائمه را برگزیده است یادآورشد: از جمله ویژگی های شاخص ائمه ایمان بی نظیر به خدا و صبر در برابر مشکلات است.

یقین به معارف الهی و صبر و استقامت

مدیرعامل سابق بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی بیان داشت: جریان کربلا و نهضت حسینی، عاشورایی محصول این دو عامل بوده است که یقین به معارف الهی، معنویت عرفان به ذات الهی و صبر و استقامت که باعث پیروزی شده است.

وی افزود: صحنه عاشورا تجلی بی نظیر امام حسین(ع) در برابر فرمان خداوند است و حضرت زینب(س) نیز که تکمیل کننده نهضت عاشورایی در کربلا بود، می توان از او بنام اسوه صبر و استقامت یاد کرد. عرفان، معنویت و صبر حضرت زینب(س) او را معنوی کرد و تلاشی را که ایشان در قیام کربلا بر اساس صبر و استقامت نقش آفرینی کرد فقط محصول عرفان است.

حجت الاسلام شریعتی تبار بیان داشت: باید گفت هر ملتی که خواهان رسیدن به عزت و اقتدار است باید ایمان به خدا داشته باشد و در این راه صبر و استقامت پیشه کند در این صورت به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه هرکه تسلیم امر پروردگار باشد راضی به قضا و قدر الهی خواهد بود گفت: امام حسین(ع) درروز عاشورا درکربلا عرصه عمل و عرفان نظری را به صورت تجلی بر دشمنان نشان دادند و بر قضا و قدر الهی راضی بودند./933/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات