۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۴۳۹
آیت الله اراکی:

شکرگزار نعمت ولایت فقیه باشیم| ملتی که می خواهد عزیز باشد باید هزینه کند

نماینده خبرگان با اشاره به نعمت بی بدیل ولایت فقیه در جمهوری اسلامی و لزوم شکرگزاری برای این نعمت بزرگ گفت: رهبری ولایت فقیه به معنای یاری مردم توسط فقیه است که مردم را در مسیر الهی قرار می دهد.
سخنرانی آیت الله اراکی در مراسم عزاداری  حسینیه شهداء قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم عزاداری شام غریبان که در حسینیه شهدای قم برگزار شد،  با بیان این که باید با بصیرت به حرف فرمانروایان الهی گوش داد، گفت: از اصول علم جامعه شناسی اسلامی این است که هیچ جامعه ای مگر در گرو اطاعت و نصرت مردم شکل نمی گیرد.

وی افزود: اگر جامعه ای اطاعت و یاری نکند هر حکومتی فرو می پاشد، جامعه اسلامی نیز بر اساس همین پیمان ها شکل می گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که جریان کربلا جلوه ای از وفای به پیمان امامت است، اظهار داشت:هر جامعه ای از فرمانروایان و فرمانبران شکل می گیرد و باید به قانون و فرمان حکومت عمل و حاکم را یاری کرد.

وی پیمان اطاعت و نصرت را هم مربوط به امام و هم مربوط به مأموم دانست و ادامه داد: وظیفه امام ابلاغ و تبیین دقیق پیام الهی است و این که در راه اجرای پیام الهی از هر‌چه دارند مایه بگذارند، پیمان اطاعت برای امام اطاعت دستور الهی در ابلاغ پیام و یاری مردم است.

آیت الله اراکی با اشاره به نعمت بی بدیل ولایت فقیه در جمهوری اسلامی و لزوم شکرگزاری برای این نعمت بزرگ ابراز داشت: رهبری ولایت فقیه به معنای یاری مردم توسط فقیه است که مردم را در مسیر الهی قرار می دهد.

وی عنوان کرد: امام هرچه دارد برای یاری و هدایت مردم می گذارد، وقتی ستم اموی بر جامعه سوار شد وظیفه سیدالشهدا این بود که به پیمان الهی عمل کنند و  در این مسیر هرچه داشتند آوردند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر استفاده مداحان و شاعران از شعرهای با مضامین بالا و درست خاطرنشان کرد: مداحان و شاعران باید از شعرهای پر مایه استفاده کنند و نباید صرفا از شعری که آهنگ و حماسه ایجاد کند استفاده کرد چرا که حماسه در راه مضمون درست ارزش دارد.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) در کربلا با همه توان به صحنه آمد اما جامعه و مردم کوتاهی کردند و امام را تنها گذاشتند، این کار مردم جامعه اسلامی را قرن ها عقب انداخت و تا زمانی که جامعه به پیمان فرمانروای الهی بازنگردد فایده ای ندارد؛ بی بصیرتی جامعه سبب شده که امروز شمشمیر ستم همچنان بر امت اسلامی باقی بماند.

آیت الله اراکی با بیان این که هر ملتی که می خواهد عزیز باشد باید هزینه کند، گفت: امسال عاشورا و ایام عزاداری حسینی در سراسر جهان  اعم از اروپا، آمریکا، آفریقا و آسیا غوغا کرد و مردم شیعه و غیر شیعه برای امام حسین(ع) عزاداری کردند، قیام سیدالشهدا(ع) مردم را بیدار کرده و این حرکت به نتیجه خواهد رسید، آنچه که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد امام زمان(عج) اجرایی خواهد کرد./1323/

ارسال نظرات