۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۷۸۴۲۹
استاد حوزه علمیه:

مومن از خوف و رجا محزون نمی‌شود

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی گفت: مومن از خوف و رجا محزون نمی‌شود؛ ترس واقعی از خدا نباید سبب یاس، افسردگی و بازگشت از مسیر شود.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد، گفت: همه ما به نوعی خوف را در وجود خود داریم به طور مثال اگر به ما بگویند نماز واجب را نخوان، از ادا نکردن نماز می‌ترسیم و بر خود لازم می‌دانیم که بخوانیم.

وی افزود: ذات اقدس خداوند، هستی مطلق است. ما باید علم و معرفت خود را به حد اعلی برسانیم و هدف خود را عالی قرار دهیم؛ علامه فردی است در فقه، اصول، عرفان، فلسفه به درجه اعلم می‌رسد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) و حضرت امیر(ع) آینه تمام نما و آیه اعظم حق است؛ فرق عارف و صوفی در خوف از خداست؛ غایت علم در انسان، ترس از خداست.

وی در ادامه بیان داشت: مومن از خوف و رجا محزون نمی‌شود؛ ترس واقعی از خدا نباید سبب یاس، افسردگی و بازگشت از مسیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی ابراز داشت: در مقابل خوف واهی، امید و رجای غیرواقعی قرار دارد که سبب عُجب، غرور و تکبر انسان می‌شود؛ مومن در نهایت امید و رجا به خداوند تبارک و تعالی خود را فقیر و وابسته به خداوند می‌داند.

وی در ادامه بیان داشت: آیت الله بهجت قلب حضرت ابوالفضل العباس(ع) را محل تجلی قرآن و تمام کتب الهی می‌دانست؛ امروز پشتیبان مستضعفین دنیا، پیروان و شیعیان حضرت ابوالفضل العباس(ع) هستند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: عظمت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز دل‌ها را زنده می‌کند؛ در نور وجود این بزرگواران تمام اولیای الهی تجلی می‌کنند.

وی افزود: حضرت ادم(ع) با وجود ترک اولی، با ذکر مصیبت امام حسین(ع) و گریه بر ایشان از سوی خداوند متعال بخشیده شد؛ در زیارت نامه حضرت ابوالفضل(ع) به دلیل مقام بلند ایشان  از این بزرگوار با نام باب الله یاد شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مقامات عالیه باید به بزرگوارانی مانند امام حسین و خانواده صبور ایشان توسل کنیم و درس بگیریم تا دست ما را در راه رسیدن به حق بگیرند./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات