۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۵۷۸۴۲۷

یادداشت | رفراندوم عاشورا

امروز چهل سال از رفراندوم عاشورا می گذرد. چهل عاشورا بر مردم ایران گذشته است و یزیدیان زمان هر بار می کوشند تا ذره ای از شکوه و عظمت عاشورا را کم کنند.
عزاداری روز عاشورای حسینی در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، به استناد اسناد دوست و دشمن، راهپیمایی پرجمعیت تاسوعا و عاشورای حسینی سال ۱۳۵۷ روند انقلاب ملت ایران به شدت سرعت بخشید.

حضور جمعیت میلیونی عزادار در خیابان‌های تهران و شهرهای بزرگ ترس عجیبی بر سران نظام طاغوت انداخت و از دهه پایانی آذر ماه تا دهه اول بهمن ماه آن سال که منجر به پیروزی انقلاب شد، اتفاقات بزرگی رقم خورد که بازگشت ارتش به دامان ملت از جمله آن است.

فریادهای میلیون ها عزادار که محرم ماه خون است پهلوی سرنگون است، رژیم را به سرعت در سراشیبی سقوط انداخت. 

در قطعنامه ای که راهپیمایان صادر کردند ضمن ارادت و پیوند حرکت خود با قیام کربلا، خود را تابع امام خمینی دانستند و تاکید کردند که رژیم فاسد طاغوت را نمی خواهند.

امام خمینی(ره) پس از راهپیمایی روز تاسوعا، در بیاناتی با استناد به روایتی نبوی رژیم طاغوت را مطابق رژیم یزید دانست که مقابله با آن واجب است و جای عفو و گذشت دیگر وجود ندارد. 

پس از حضور عاشورایی مردم، امام خمینی در ۱۱ محرم آن سال، این تظاهرات را رفراندوم آرام مردم علیه رژیم حاکم نامیدند و بر مبنای آن اعلام کردند رژیم شاه که تاکنون به طور قاچاقی حکومت را به دست گرفته بود دیگر هیچ مشروعیت قانونی حتی بر مبنای قانون اساسی خود شاه ندارد و کشورهای دیگر، حق معامله و تعامل با این رژیم را ندارند.

امروز چهل سال از رفراندوم عاشورا می گذرد. چهل عاشورا بر مردم ایران گذشته است و یزیدیان زمان هر بار می کوشند تا ذره ای از شکوه و عظمت عاشورا را کم کنند.

امسال با جنگ اقتصادی و روانی فراوانی تلاش کردند عزای حسینی به خصوص در ایران و عراق کم رنگ شود. اما پس از چهل سال همچنان رفراندوم عاشورا ضربه ای مهلک بر دهان و افکار دشمنان است.

پیام مردم در رفراندوم عاشورای ۹۷ این است همچنان دین و مذهب برایشان در اولویت اول است و حاضرند از خرج خود بزنند و برای دین و اهل بیت و امام حسین علیه السلام  هزینه کنند.

مردم با اجتماعات گسترده در مکان های مذهبی و هیأت های عزاداری نشان دادند همچنان بر ظالم می شورند و حامی مظلومان هستند و جریان دین ستیز ایران ستیز بهتر است به جای فشار به این ملت مومن، به او و خواسته های او احترام بگذارد.

عاشورای ۹۷، همان عاشورای ۵۷ بود.  با این تفاوت که از مرزهای ایران فراتر رفته است./۹۱۸/پ۲۰۰/س

مهدی عامری

ارسال نظرات