۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۷۸۴۲۴
دبير جامعه روحانيت كاشان:

وحشت از گرفتار شدن در دام شيطان يكي از دغدغه هاي متقين است

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: يكي از دغدغه هاي انسان متقي و انسانهاي الهي وحشت از گرفتار شدن در دام شيطان است، از اين رو انسان بايد با يك اسلام شناس در ارتباط باشد تا براي هركاري مشورت كند و قبل از اينكه راه را اشتباه برود مشورت كند و آدرس بگيرد.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل پنجشنبه شب در مراسم عزداري داري شام غريبان امام حسين(ع) مسجد امام خميني(ره)، در ادامه سلسله مباحث دعاي مكارم اخلاق، گفت: اوليای الهي هرچه بالاتر مي روند به ضعف خودشان بيشتر آگاه مي شوند.

وي با اشاره اينكه هرچه علم انسان در رشته اي بالاتر مي رود بيشتر متوجه ناتواني و ضعف خود در آن رشته مي شود، ابراز کرد: انسان به لحاظ توانمندي براي خودش حساب ويژه اي باز مي‌كنددر حاليكه انسان هيچ توانمندي ندارد و با وجود پيشچيدگي هايي كه رد جسم و قلب و روح خودش دارد به شدت ضعيف است و زندگي او به لحظه اي وابسته است.   

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: امام سجاد(ع) از خداوند مي خواهد به هراندازه كه از بيرون بزرگ مي شود به همان اندازه او را از درون كوچك كند تا به ضعف نفس خودش بيشتر آگاه شود.

به گفته وي، كسي كه لا حول ولا قوه الا بالله مي گويد عمر خودش را از خدا مي داند و هر توانمندي و هنري كه داشته باشد آن را  از خدا خواهد دانست.

حجت الاسلام شاه فضل اظهار داشت: كسي كه آنچه را كه دارد از خود و متعلق به خود حاصل تلاش و دسترنج خود بداند چنين انساني يك مالكيتي را در برابر خدا براي خودش قائل شده است.

وي با اشاره به اينكه انسان به هر ميزان كه ثروتمند تر و توانمند تر باشد در برابر خدا بايد بيشتر متواضع و فروتن باشد، عنوان كرد: امام سجاد(ع)  از خدا مي خواهد تا هر مقامي كه بين مردم به او داده مي شود به همان ميزان از درون ضيف تر شود.

دبير جامعه روحانيت كاشان افزود: انسان در زمان نياز، به خدا نزديك مي شود اما در زمان بي نيازي به ياد خدا هم نيست و اين در حالي است كه اوليای خدا در هر دو صورت به ياد خدا هستند چه در زمان بي نيازي و چه در زمان نيازمندي به ياد خدا هستند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: بايد از خدا بخواهيم به هر اندازه عزت ظاهري مي دهد در درون نيز عزت باطني بدهد و در بيرون انسان هر چقدر قوي تر است از درون نيز ضعيف تر باشد و بيشتر احساس ضعف و نياز به خدا داشته باشد.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: بايد از خدا بخواهيم عمر ما تا زماني ادامه داشته باشد كه در خدمت خدا باشيم و اگر قرار باشد عمر ما مرتع شيطان باشد در آن زمان از خدا بخواهيم روح را از جسم ما بگيرد.  

حجت الاسلام شاه فضل ابراز کرد: انسان تا زماني كه زنده باشد در معرض خطر شيطان و تسلط شيطان بر خود است، هيچكس از خدا امان نامه نگرفته تا شيطان بر او مسلط نشود از اين رو هر انساني در هر شرايط سني مي تواند مرتع شيطان شود و به جاي گرفتن تصميم الهي تصميم شيطاني بگيرد.

وي با بيان اينكه عمر انسان مي تواند مرتع شيطان شود، اظهار داشت: شيطان آنقدر ظريف و با شيب ملايم وارد زندگي انسان مي شود كه انسان نمي تواند ورود شيطان را به زندگي اش را متوجه شود.  

دبير جامعه روحانيت كاشان عنوان كرد: انسان بايد از خدا بخواهد تا زماني كه در مرتع طاعت خدا باشد زنده باشد، اما اگر عمر انسان مرتع شيطان شود گناه و فساد او نيز بيشتر خواهد شد و عمر او هيچ سودي نخواهد داشت.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: يكي از دغدغه هاي انسان متقي و انسانهاي الهي وحشت از گرفتار شدن در دام شيطان است، از اين رو انسان بايد با يك اسلام شناس در ارتباط باشد تا براي هركاري مشورت كند و قبل از اينكه راه را اشتباه برود مشورت كند و آدرس بگيرد.

وي با اشاره به اينكه بسياري از افكار و تصميمات انسان شيطاني است به ويژه زماني كه پاي مسائل مالي در ميان باشد بايد مشورت كند، افزود: انسان براي اينكه ضرري متوجه او نشود هيچگاه تن به مشورت نمي دهد./1307/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات