۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۵۷۸۴۲۳
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

فلسفه درد و بلا در زندگی اولیای الهی دستیابی به کمال و مقام است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان مومن در مواجهه با سختی‌ها مایوس نمی‌شود، گفت: فلسفه درد و بلا در زندگی اولیای الهی دستیابی به کمال و مقام است.
مسعود عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه علمیه به مناسبت شام غریبان حسینی در هیات رایةالعباس به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اگر انسان ماهیت دنیا را بشناسد به راحتی می‌تواند سختی‌ها و دشواری‌ها را مدیریت کند و مایوس نشود.

وی افزود: عالم دنیا بهشت نیست و با مشکلات و سختی‌ها عجین است بنابراین ما باید بتوانیم سختی‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و از آن بهره ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین عالی عالم دنیا را وادی امتحان و آزمایش برای ورود به جهان آخرت دانست و ابراز کرد: انسان در مواجهه با مشکلات نباید با خداوند درگیر شود زیرا در بلا و سختی‌ها است که انسان می‌تواند رشد کرده و از مقام ملائکه بالاتر رود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند جهان هستی را حکیمانه خلق کرده است، اظهار داشت: بلا و سختی دنیا بیانگر عجز و ناتوانی خداوند نیست. کسی می‌تواند از سختی‌ها دنیا سرافراز خارج شود که در حین سختی بندگی خدا را به جای آورد.

وی با بیان اینکه حاج اسماعیل دولابی می‌گفتند خدا یک تار، یک تور و یک تیر دارد و با تار، تیر و تور خودش، آدمها را جذب می‌کند. تار خداوند قرآن است، مجالس اهل بیت(ع) تور خداوند هستند و تیر خدا همان مشکلاتی است که غالب آدمها را از این طریق مجذوب خودش می‌کند و اولیای خدا برای این مشکلات لحظه شماری میکنند برای همین حضرت زینب(س) در شام فرمودند ما چیزی جز زیبایی ندیدیم./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات